Wytka a branie techniki na klate

Oto miejsce, w którym można pytać o wszystko, czego się nie wie w działaniu forum. Znajdziesz tutaj również samouczki pozwalające na lepszym opanowaniu niektórych cech naszego forum.

Wytka a branie techniki na klate

Postprzez Katakuri » 11 lis 2019, o 14:35

Z jednej strony opis atrybutu wytki mówi ,,Uwaga: wytrzymałość nie czyni skóry twardszą i nie sprawia, że ninja staje się odporny na rany." A z drugiej mamy takie techniki jak Sabaku Kyū gdzie właściwie wytka na poziomie 160 sprawia że nie jesteśmy miażdżeni oraz mechanika notek wybuchowych która pozwala samą wytrzymałością przeżyć wybuch na naszym ciecle mówiąca ,,Osoby z olbrzymią wytrzymałością (200 i więcej) przeżyją wybuch notki na ciele jak i obok niego, otrzymają niegroźne poparzenia, i mogą bez problemu kontynuować walkę."

O ile w przypadku uderzenia czymś ostrym jesteśmy ranni tak czy siak, a w przypadku technik fizycznych nie tnący tylko bardziej wybuchowych albo obuchowych wytrzymałość wpływa na poziom obrażeń jaki otrzymamy, to w przypadku technik czakrowych zachodzi pytanie. Czy wytrzymałość ma wpływ na poziom obrażeń? O ile dosyć oczywiste jest że techniki najwyższych rang zazwyczaj tak czy siak zabiją przeciwnika, to jak sprawa wygląda przy technikach niższych rangą do tego bardziej obszarowych jak dla przykłady katonowe technikach z C jak Katon: Gōkakyū no Jutsu. Czy może być taka sytuacja że jednostka z przykładowymi 200 wytrzymałości przyjmie niskorangową technikę tego typu ,,na klatę" bez żadnych większych konsekwencji?


Spoiler: pokaż

Nazwa
Sabaku Kyū

Ranga
B

Pieczęci
Wyciągnięcie otwartej dłoni przed siebie, a następnie zaciśnięcie jej

Zasięg Max.
Opanowanego Reberu

Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%

Dodatkowe
Wykonywane przy pomocy gurdy lub piasku z otoczenia.

Opis Popisowa i niezwykle brutalna technika klanu Sabaku. Wymaga ona jednak złapania przeciwnika w piasek. Gdy użytkownik tego dokona, wystarczy wyciągnąć przed siebie rękę i zacisnąć ją w pięść. Przypomina to jakiś krwawy rytuał, co doskonale odzwierciedla scena mająca miejsce po wykonaniu "gestu". Piasek, którym szczelnie owinięty jest nasz oponent, zaciska się dążąc do maksymalnej kompresji, a to co znajduje się w środku zostaje zmiażdżone. Techniki można użyć także w przypadku złapania kończyny itd. Wybór należy do użytkownika. Technikę da się przeżyć. Wymagana jest do tego wytrzymałość na poziomie 160. Część skóry zostanie rozerwana, jednak jako tako nic się nam nie stanie. Efekt będzie rzecz jasna łagodzony już na niższym poziomie, aczkolwiek poniżej 130 nie czeka nas nic innego jak widmo śmierci. (dla złotego piasku wartości te są wyższe o 30)
Obrazek
Masaru[*] Masaru[*] Megumi [*] Masachi [*]
Avatar użytkownika

Katakuri
 
Posty: 91
Dołączył(a): 26 sie 2019, o 17:15
Wiek postaci: 20
Krótki wygląd: Kolorowy płaszcz z długimi i bardzo szerokimi rękawami. Duża spinka w kształcie motyla we włosach. 154 cm wzrostu i 48 kg wagi.
Widoczny ekwipunek: Na plecach średni łuk i kołczan
Przy pasie No-dachi
Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=7654
GG: 0
Multikonta: -

Re: Wytka a branie techniki na klate

Postprzez Yuu » 1 gru 2019, o 10:00

Mnie też bardzo interesuje ta sprawa, a że nie ma długo odpowiedzi to podbijam :)
Avatar użytkownika

Yuu
 
Posty: 42
Dołączył(a): 23 cze 2019, o 18:06
Wiek postaci: 15
Ranga: Szpon
Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=7405&p=119373#p119373
GG: 68693433
Multikonta:

Re: Wytka a branie techniki na klate

Postprzez Shi » 5 gru 2019, o 05:57

.
Obrazek
Jeszcze raz!
Avatar użytkownika

Shi
 
Posty: 28
Dołączył(a): 18 cze 2019, o 19:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek D
Krótki wygląd: Avatar mówi więcej, niż tysiąc słów.
Widoczny ekwipunek: Kabura na broń [lewe udo]
Kabura na broń [prawe udo]
Kusari Fundo [3 metry łańcucha] u pasa
Link do KP: viewtopic.php?f=32&p=118941#p118941
GG: 43478499
Multikonta: Nołp

Re: Wytka a branie techniki na klate

Postprzez Jun'ichi » 5 gru 2019, o 10:47

Czy wytrzymałość ma wpływ na poziom obrażeń?

Pod spodem wyróżniłem najważniejsze fragmenty opisu wytrzymałości na poszczególnych poziomach. Jak widać wytrzymałość sama w sobie nie zmniejsza obrażeń, sprawia tylko że ciało coraz lepiej je znosi lub z czasem nawet ignoruje. Czyli jedną techniką zadasz takie same obrażenia komuś z wytką 40 i komuś kto ma jej 241, ale to ta pierwsza osoba umrze na miejscu od poparzeń i bólu, a druga splunie na nią i spokojnie otrzepie ramię.
W przypadku techniki Sabaku którą podałeś, wytrzymałość faktycznie może wyglądać tak jakby zwiększała twardość ciała ale chyba lepiej i mniej problematycznie jest uznać, że pozwala stawiać opór na napierający piasek i dzięki temu nie zginąć od niego lub doznać mniejszych obrażeń.

Spoiler: pokaż
1-40
Jego możliwości przyjmowania obrażeń są większe od zwykłej osoby i posiada od niej nieco lepszą kondycję.

41-80
Może biegać dłużej i przyjąć na siebie więcej ciosów, zanim te odcisną na nim swoje piętno.

81-120
Może biegać znacznie dłużej i wystawiać swoje ciało na większy wysiłek, a bodźce związane z obrażeniami są przytłumione. Zadrapania i mniejsze rany, które zwykły człowiek znosi z trudem, ninja przyjmuje bez większych trudności.

Odporność ta oznacza jednak tylko umiejętność oparcia się bólowi, jednak wszelkie obrażenia (odmrożenia/oparzenia/rany) nadal stanowią zagrożenie dla zdrowia.

121-160
Ciało zahartowane po wielu bojach i treningach prawie nie bierze pod uwagę pomniejszych złamań i większych ran. Techniki które w normalnych warunkach pozwalają wykluczyć przeciwnika z walki, ninja ten jest w stanie znieść i walczyć dalej.

161-200
Ciało wytrzymuje obrażenia poważne, a po potyczce pomoc medyczna może nadejść ze znacznym opóźnieniem.

Tam gdzie inni umierają z mrozu czy gorąca, postać o Wielkiej wytrzymałości dopiero zaczyna odczuwać dyskomfort, jednak idzie dalej jeszcze przez kilka kilometrów jednak dalej jest w stanie funkcjonować i walczyć.

201-240
Obrażenia, nawet bardzo poważne, są ignorowane bądź odczuwane znacznie mniej. Kości ulegają takiemu wzmocnieniu, że tylko ktoś o Wielkiej sile ma szansę na ich złamanie.

241+
Taki ktoś nigdy nie krzyknie z bólu, nigdy nie będzie błagał o zaprzestanie tortur.
Chętnie poprowadzę misję (D / C / B)
Aktualnie prowadzę:




Obrazek


I do not want the sun to rise if she will not be there

[color=#4080BF]
Avatar użytkownika

Jun'ichi
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 31 maja 2018, o 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=5630&p=86429#p86350
GG: 0
Multikonta: -

Re: Wytka a branie techniki na klate

Postprzez Ocir » 6 gru 2019, o 10:07

Wytrzymałość przede wszystkim poprawia aspekt znoszenia otrzymanych obrażeń - możliwość kontynuowania walki mimo kiepskiego stanu. To jest w sumie podstawowa rzecz, ale przy wyższych progach wytrzymałości pojawia się też wzmianka o ogólnym wzmocnieniu ciała, w tym układu kostnego. W prawdziwym świecie niektóre osoby są bardziej kruche i łatwo się łamią, a inne mają mocniejsze kości. Na forku jest podobnie, tyle że oczywiście w bardziej uwypuklony sposób. Postacie z wysoką wytrzymałością będą więc mniej poturbowane i trudniej je będzie połamać, stąd też te wzmianki o progach wytrzymałości w miażdżących technikach Sabaku.
Avatar użytkownika

Ocir
Administrator
 
Posty: 3244
Dołączył(a): 10 mar 2015, o 23:33
Wiek postaci: 0
GG: 401110
Multikonta: Ichirou


Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości