Poradnik - Wprowadzenie do gry!

Poradnik - Wprowadzenie do gry!

Postprzez Venus » 5 kwi 2015, o 12:22

Obrazek


Obrazek
I. Shinobi War - PBF w sosie Hard

Shinobi War jest to PBF (Play by Forum) - czyli forum, na którym gracze tworzą postacie i odgrywają ich działania poprzez pisanie postów w odpowiednich tematach. SW oparte jest na na mandze autorstwa Kishimoto Masashi’ego. By grać na SW nie potrzeba więc pobierać żadnych plików, wystarczy użyć przeglądarki, zdolności pisarskich i wyobraźni bez której pbf jest tylko zbiorem liter. Można więc potraktować Shinobi War jako wspólnie tworzoną opowieść, choć ze względu na obecność mechaniki i systemu rozwoju postaci lepiej jest myśleć o forum w kryteriach pisanego RPG. Twoim wyborem, nowy graczu, jest to, czy dążysz do jak najszybszej farmy (rozwoju siły postaci), czy raczej zależy ci na tworzeniu jak najciekawszej własnej historii. Oczywiście, można połączyć obie ścieżki ale wymaga to czasu i chęci, dwóch filarów gry na pbf'ie. Zapoznanie się z regulaminem forum także jest przydatne dla gracza, oraz pożądane przez administrację by uniknąć nieporozumień.
Warto też już we wstępie zaznaczyć, że SW różni się od większości pbf'ów o podobnej tematyce. Otóż rozwój postaci (np. podniesienie dziedziny na wyższą rangę, podnoszenie poziomu statytyk) jest procesem kosztownym. Oczywiście, wszystko zależy od tempa w jakim jesteśmy w stanie zdobywać Punkty Historii (PH). Już na początku lepiej jednak nastawić się na to, że po kilku misjach D, pójście na misję C może okazać się błędem kosztującym postać zdrowie, a nawet życie. Zanim jednak spotka nas smutne (bądź też radosne) spotkanie z Jashinem, warto przeczytać traktujący o konsekwencjach zgonu regulamin śmierci. Nie ma co więc zrażać się tym, że po miesiącu gry nową postacią nie osiągnęliśmy jeszcze siły lidera klanu.
Dla osób grających już na innym pbfie, a chcących spróbować swoich sił na SW istnieje opcja transferu postaci. KP z innego forum zostaje wyceniona przez administrację i gracz może rozpocząć rozgrywkę silniejszym niż zazwyczaj bohaterem.


Obrazek
II. Podstawy, czyli grunt to ziemia


Świat, w którym istnieją postacie graczy jest wzorowany na tym przedstawionym w Naruto. Różni się on jednak na tyle od oryginału względem fabuły, poziomu technologii i różnych drobnych szczegółów, że lepiej mówić o alternatywnej wizji historii. Wydarzenia z mangi i anime, na SW w większości nie miały miejsca. Świat jest polem bitwy rywalizujących ze sobą grup walczących o ziemie i wpływy. Rody i szczepy charakteryzujące się niezwykłymi zdolnościami znanymi jako Kekkei Genkai, Dōjutsu i Hijutsu. Rody mają w swoim władaniu prowincje - bronią żyjących na niej ludności, mają tam stolice klanów. Prowincja różnią się od siebie klimatem i rzeźbą krajobrazu, lodowe Hyuo nijak ma się do gorących piasków Atsui czy gęstych lasów Shinrin. Każda prowincja jest opisana w temacie o tej samej nazwie co nazwa regionu. Szczepy to "słabsze" grupy, gdyż nie posiadają terenów na własność jak Rody, z którymi nierzadko współpracują lub wedle woli utrzymują niezależność. Oprócz nich są jeszcze shinobi nie posiadający klanu (bezklanowcy) oraz samurajowie - wyznający bushido geniusze walki w zwarciu. Cała "główna" Fabuła czeka by się z nią zapoznać, choć znajomość dat na pamięć nie jest wymagana.
Wiadomo już, czym takim charakteryzują się shinobi pochodzący z rodów i szczepów. Tymczasem bezklanowców na ich drodze shinobi wspiera jedna z umiejętności wrodzonych (UW). Ponadto każdy shinobi ma szansę otwarcia jednego, bądź większej liczby żywiołów. Samurajowie zaś kierują się zupełnie inną filozofią niż ninja, stawiają na walkę w zwarciu, a rozwój chakry jak i ninjutsu jest dla nich wyzwaniem.
Podstawą każdej postaci są PH. Zarabia się je przez wykonywanie i prowadzenie misji, walk, prowadzenia fabuły postaci czy też za udział w eventach. To za nie rozwijamy statystki, nietypowy atrybut jakim jest Kontrola Chakry (KC) oraz dziedziny. Techniki są przypisane do poszczególnych rang dziedzin i opanowujemy je poprzez napisanie treningów.
Najważniejszym tematem gracza jest jego Karta Postaci (KP). Bez niej nie ma możliwości gry na forum, a im więcej czasu i wysiłku włożymy w stworzenie ciekawej persony, tym lepiej dla nas. W kwestii charakteru, historii, wyglądu jak i samego stylu, w którym KP powstaje, jest duża dowolność. Informacje ze wzoru mają być w niej podane, poddane ocenie administracji i po ewentualnych poprawkach zaakceptowane. Trzeba też pamiętać, że jaką postać wykreujemy na początku, taką postać odgrywamy. Oczywiście pod wpływem przygód oraz interakcji z innymi postaciami w fabule, jej charakter może ulec zmianie. Warto pamiętać o tym, by nie widzieć gracza przez pryzmat jego postaci. To, że ktoś jest naszym śmiertelnym wrogiem w fabule nie znaczy, że w rzeczywistości też chcemy wbić mu kunai pod żebro.

W skrócie: Dotarcie na forum → rejestracja → zapoznanie się z podstawami, w tym samym czasie administracja najpewniej aktywuje konto gracza → stworzenie Karty Postaci i jej zaakceptowanie → rozpoczęcie gry w fabule

W każdej chwili gracz może zwrócić się z pytaniami do administracji, moderatorów jak i innych graczy. FAQ, Mini Chat, prywatne wiadomości (PW), komunikatory pokroju GG czy forumowego Discorda - wszystkie te formy pozwolą na zyskanie odpowiedzi na nurtujące pytania.


Obrazek
III. Głębia pbf'ów - Ramen XXL


Gra na SW to nie tylko stworzenie postaci i odgrywanie nią "jakiejś" fabuły. Oczywiście, można stworzyć postać typowego shinobi który urodził się w rodzie i np. włada mokutonem, kierując się pacyfistyczną doktryną. Z drugiej strony można pokierować postacią zdolną zabijać kobiety, dzieci, i małe kotki bez mrugnięcia okiem tylko dlatego, że miał na to ochotę. Charakter, historia i cele postaci są równie ważne jak część mechaniczna, która pozwala ów cele osiągnąć. Postać pragnąca zebrać najpotężniejsze miecze istniejące na świecie, czy też dążąca do jak najszybszego zostania szanowanym przez swoich i siejącym grozę w sercach wrogów Seininem? Tak, rangi, czy też poziom postaci który uzyskała w fabule odzwierciedla jej siłę i możliwości "ingerowania" fabułą. Jednak równie dobrze można długo nosić tytuł Dōkō, a nie ustępować siłą Kogo. Prawie jak taki jeden blondyn ze skłonnością do używania Kage Bunshinów.
Poniżej w spoilerze czekają linki, z którymi warto się zapoznać w poszukiwaniu inspiracji, jak rozwinąć protagonistę. Postać pragnąca zasłynąć na całym świecie jako użytkownik bram chakry, uzdolniony medyk przeszczepiający ludziom tajemne kekkei genkai, czy może psychopata dążący do dominacji swojego klanu ponad inne. A gdyby tak stworzyć własny arsenał technik, nieznanych i niedostępnych nikomu innemu? Albo projektować własne marionetki i zatruwać ich mechanizmy? Wszystko to, a nawet więcej może być dostępne dla każdego, kto poświęci trochę wysiłku grze. Trzeba jednak pamiętać, że akcja SW dzieje się w czasach odpowiadających walkom Hashiramy z Madarą, na długo przed powstaniem ukrytych wiosek. O lodówkach, żarówkach i innych ułatwiających życie wynalazkach jak pralki czy zmywarki trzeba więc zapomnieć i wczuć się w klimat średniowiecznej Japonii z małymi udogodnieniami w kwestii ubioru i uzbrojenia.

Przydatne linki:



Obrazek
IV. Start? Hai!


W tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim, którzy dotarli aż tutaj, ogarniając uprzednio wszystkie linki, nowe mechaniki, przeliczniki i wszystkie inne elementy, które razem tworzą mechanikę SW. Równie wielkie słowa uznania należą się jeśli przebrnęliście przez historię forum, dlaczego mamy wielki mur, czym jest Rada, oraz kim takim jest Han. Naprawdę świetnie, że starczyło sił, by znaleźć się w tym miejscu. Macie już pewnie w głowie wizję postaci, którą chcecie zacząć grę na Shinobi War, a może i zarysy jej KP. Albo i gotową, zaakceptowaną postać wyruszającą już w podróż.
Pamiętajcie więc o tym, że forum jest przede wszystkim miejscem do zabawy. Oczywiście, zdarzają się chwile gdy nasze poglądy rozmijają się z cudzymi, kiedy w misji bądź walce coś nie poszło jak trzeba... to tylko gra. Jednocześnie aż gra, bo angażujecie się w nią znacznie bardziej, niż w najnowszego CoD'a. Poświęcacie czas, dłubiecie nad postami, by jak najlepiej oddać postać, tworzycie własne techniki i przedmioty by sprawić, by postać wyróżniała się jeszcze bardziej wśród innych. Albo po to, by mogła zabijać wszystko co się rusza - można i tak. I pamiętajcie, lepiej czasem powstrzymać złośliwy docinek, być tym mądrzejszym i nie nakręcać siebie ani innych. A, i doceńcie czasem pracę modów, moderatorów i administracji, często kosztem własnego życia prywatnego, o prowadzonych przez nich postaciach nie mówiąc. Naprawdę starają się by forum działało jak najlepiej.
Ad rem... Witajcie na Shinobi War, Dark Soulsie polskich pbf'ów. Przetrwajcie na tyle długo, by czerpać z tego przyjemność.
Obrazek

Jeśli czegoś potrzebujesz lub nie wiesz, śmiało zwróć się do mnie. Wystarczy napisać prywatną wiadomość czy też odezwać się na gg, zawsze odpowiem.
Have fun!
Avatar użytkownika

Venus
Support
 
Posty: 1088
Dołączył(a): 9 cze 2015, o 23:41
Wiek postaci: 0
Ranga: Bogini
Krótki wygląd: -
Widoczny ekwipunek: -
Link do KP: -
GG: 4208281
Multikonta: Nikusui

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość