Tworzenie własnych technik

Masz pomysł na niespotkaną do tej pory technikę bazującą na zdolnościach Twojej postaci i pragniesz ją wkomponować do rozgrywki? Tutaj można złożyć jej propozycję do rozpatrzenia.

Moderatorzy: Oshi, Jun'ichi, Rindou Arashi, Misae, Akarui, Yamanaka Inoshi

Tworzenie własnych technik

Postprzez Koala » 14 mar 2015, o 16:33


Podstawy


1. Aby otrzymać możliwość tworzenia własnych technik, trzeba spełnić powyższe warunki.
  • Posiadać zaakceptowaną kartę postaci.
  • Posiadać wolny slot na daną technikę (wyjaśnione szerzej poniżej).
  • Posiadać przynajmniej miesięczny staż aktywnej gry na forum (liczony od momentu zaakceptowania KP). Konta graczy postaci pośmiertnych i powracających na forum zwolnione są z tego warunku, jeśli spełniły go wcześniej.
  • Założenie swojego tematu w tym dziale pod szablon znajdujący się poniżej. Temat ten musi być aktualizowany po każdej zaakceptowanej technice.

Kod: Zaznacz cały
[b]Nazwa postaci:[/b] Wpisujemy imię i nazwisko/klan
[b]Lista zaakceptowanych technik:[/b] Uwaga, trzeba aktualizować po każdym akcepcie.
[list][b]D[/b] - 0
[b]C[/b] - 0
[b]B[/b] - 0
[b]A[/b] - 0
[b]S[/b] - 0[/list]

Treści, które będą się pojawiać w tamtym temacie można, a nawet warto ukryć, aby nikt nie wiedział o zdolnościach postaci.

2. Nie można tworzyć technik, które są po prostu plagiatami tych należących do innych graczy, czy zakazanych. Dozwolone jest tworzenie technik podobnych, ale muszą być one odpowiednio fabularnie uzasadnione, czyli np. widzieliśmy jak jakiś gracz fabularnie użył swojego własnego jutsu. Wówczas możliwe jest bazowanie na zaobserwowanej technice, jednak stworzenie dokładnie takiej samej jest zabronione.

3. Zabronione jest również tworzenie technik podrabiających zdolności innych klanów, czyli np. kontroli piasku, genjutsu Sharingana, itp.

4. Opis techniki nie zawsze powinien zawierać opis jej potencjalnych efektów. To czy technika spopieli przeciwnika, połamie mu kości czy ogłuszy zależy w głównej mierze od statystyk i poziomu dziedzin walczących postaci, nie zaś jedynie od samego jutsu. Często określamy maksymalny efekt, jaki dany technika może wywołać, aby umożliwić MG prawidłowe sędziowanie podczas jej użycia, jednak w pierwotnej wersji opisu jutsu należy unikać takich przewidywań.

5. Technika może zostać cofnięta za sprawą Administratora Technicznego, bądź też Głównego, jeżeli uzna on, że technika narusza regulamin, czy też realia A&M.

6. Własnych Technik po zaakceptowaniu uczymy się w ten sam sposób jak innych technik.

7. Techniki tworzymy tylko w zakresie o jeden poziom wyżej od już opanowanych dziedzin. Oznacza to, że posiadając np. Katon rozwinięty na poziomie B, możemy stworzyć własną technikę z tej dziedziny maksymalnie o randze A włącznie. Nie dotyczy to jednak statystyk wymaganych np. do technik taijutsu lub bukijutsu, którymi trzeba dysponować już w momencie tworzenia WT. Zapobiega to tworzeniu technik na zapas, które mogą nawet nigdy nie zostać wykorzystane przez śmierć postaci lub zrezygnowanie z gry. Aby tworzyć techniki z danej dziedziny, musimy mieć ją rozwiniętą przynajmniej na poziomie D.

8. W związku z powyższym, wiadome jest, że nie zawsze dobrze oceni się rangę techniki w momencie tworzenia. Dlatego zasada tworzenia WT "o rangę wyżej" jest swoistym marginesem błędu w ocenie użytkownika. Techniki zasługujące na dwie lub więcej rang wyżej, niż proponuje użytkownik, będą archiwizowane. Oczywiście będzie można do nich wrócić po spełnieniu wymogu opanowania dziedzin.

9. W przypadku odrzucenia techniki obowiązuje 48h "blokady", po których to można wstawić kolejną technikę. Techniki zaakceptowane nie są objęte tą regułą. Możliwe jest także nałożenie dłuższej blokady przez administratora lub moderatora głównego w przypadkach, które uzna za stosowne np. przesadnym wrzucaniem technik "na próbę", które pozbawione zdrowego rozsądku jedynie zabierają czas i energię oceniającym lub przez nieodpowiednie zachowanie w dyskusji nad techniką.

10. W pierwszym poście danego tematu z WT umieszczamy pierwotną propozycję jutsu. Wszelkie zmiany wynikłe z dyskusji nad techniką umieszczamy w kolejnych postach, nie edytujemy kilka razy jednej wersji propozycji, aby wszyscy moderatorzy działu mogli prześledzić zmiany, jakie w niej zachodziły i np. nie proponowali rozwiązań, które we wcześniejszym etapie dyskusji zostały z niej usunięte.

11. Niedopuszczalne są zmiany "po rozmowie na gg". Technika omawiana jest w temacie do niego przeznaczonym, a wszelkie jej modyfikacje powinny być poparte argumentacją zawartą w postach - do wglądu wszystkich moderatorów. Zmiany zaproponowane w ten sposób, bez poparcia ich argumentacją, mogą zostać odrzucone taką samą drogą.


Sloty


Świat wykreowany przez Masashiego Kishimoto cechował się tym, że tworzenie własnej techniki było procesem długotrwałym. Aby zapobiec opanowaniu wielu własnych technik wysokiej rangi w przeciągu kilku fabularnych dni zostały wprowadzone "sloty", czyli miejsca na technikę. Są one wyliczane według całkowitej puli PH zdobytych przez gracza i przedstawiają się następująco:

D - 50
C - 100
B - 200
A - (od osiągnięcia 1200PH) 350
S - (od osiągnięcia 2000PH) 500

Przykład: Postać, która zdobyła do tej pory 1500 PH może stworzyć 15 technik rangi C (15x100=1500), tym samym wykorzystując wszystkie dostępne sloty. Zdobyte PH są w tym wypadku pulą, od której odejmujemy wypisaną wyżej wartość tworząc Własną Technikę danej rangi. Analogicznie przy 1500 PH możliwe jest stworzenie 4 technik rangi A i 1 C (4x350=1400 , 1400+100=1500). Robiąc zatem więcej technik wyższych rangi ograniczamy sobie możliwość tworzenia jutsu niskopoziomowych.

Tworzenie własnego stylu walki nie zajmuje slota przeznaczonego na jutsu, lecz techniki tego stylu traktowane są już jak pełnoprawne WT.

Techniki służące jedynie do fabuły, a więc bez nacisku na wykorzystanie w walkach i momentach zagrożenia, możemy tworzyć bez ograniczeń. Są to techniki tylko i wyłącznie rangi E.


Tworzenie techniki


1. Gracz może umieścić do oceny maksymalnie jedną własną technikę. Jeśli jutsu to zostanie zaakceptowane i przeniesione, możliwe będzie dodanie kolejnej techniki do oceny.

2. Technikę należy umieścić pod podany poniżej szablon. Szablon można edytować, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Wersja tabelkowa z opisami:
Kod: Zaznacz cały
[tab=jutsu][timg=Wysokość_Obrazka]Adres Obrazka[/timg]
[tname=Nazwa][/tname] - Nazwa, koniecznie japońska, można zamieścić polskie tłumaczenie. Polecane słowniki: [url=http://www.freedict.com/onldict/jap.html]Freedict[/url], [url=http://jisho.org]Jisho[/url], [url=http://translate.google.pl/#en/ja/]Tłumacz Google[/url]
[tname=Dziedzina][/tname] - Dziedzina, pod którą podlega dane jutsu, np. Taijtusu.
[tname=Ranga][/tname] -  Ranga danego jutsu od E do S.
[tname=Pieczęci][/tname] - Jakie pieczęcie są wymagane do wykonania techniki.
[tname=Zasięg][/tname] -  Zasięg może być różny, od dalekich po bezpośredni. Najlepiej określić go w metrach, jeśli tworzymy jutsu dystansowe, lub wpisać "bezpośredni", jeśli mamy do czynienia z taijutsu lub bukijutsu.
[tname=Koszt][/tname] - W przypadku większości Taijutsu i Bukijutsu jest on zerowy, jednak przy dziedzinach bazujących na Ninjutsu jest zwykle jakiś koszt. Wbrew pozorom nawet techniki wysokich rang mogą kosztować mało chakry. W każdym przypadku jednak wychodzimy od kosztów określonych w technikach kanonicznych na forum. Rangi D, C, B itd. mają określoną, jednakową wartość dla większości jutsu i to zawsze powinno stanowić punkt wyjścia dla kosztów technik danej rangi.
[tname=Dodatkowe][/tname] - O ile mamy jakieś wymagania dodatkowe np. nauczenie wcześniej innej techniki, to tutaj wpisujemy. Także bonusy jakie otrzymujemy z technik tai/buki i wszystkich innych.
[topis=Opis][/topis] - Zwyczajny, czysty opis, typowo techniczny i schematyczny, czyli np. Technika polega na stworzeniu błotnego miecza. Charakteryzuje się on tym, że podczas ciosów silniejszych niż 50 rozkleja się ponownie na błoto, przez co zwykle więzi przeciwnika."
[tname=Link do tematu postaci][url=]KLIK![/url][/tname][/tab] - Link do tematu, który zakłada się w dziale zaakceptowanych[/list]

Wersja tabelkowa bez opisów:
Kod: Zaznacz cały
[copy][tab=jutsu][timg=Wysokość_Obrazka]Adres Obrazka[/timg]
[tname=Nazwa][/tname]
[tname=Dziedzina][/tname]
[tname=Ranga][/tname]
[tname=Pieczęci][/tname]
[tname=Zasięg][/tname]
[tname=Koszt][/tname]
[tname=Dodatkowe][/tname]
[topis=Opis][/topis]
[tname=Link do tematu postaci][url=]KLIK![/url][/tname][/tab][/copy]



Co dalej?


1. Technika powinna pozostać w dziale przynajmniej kilkanaście godzin tak, aby wszyscy moderatorzy, albo ich większość miała czas ją obejrzeć. Jeśli zajdzie jakaś potrzeba to technika może posiedzieć niezaakceptowana znacznie dłużej.

2. Administrator lub moderator główny mają prawo odrzucić technikę nawet pomimo akceptów od reszty moderatorów działu.

3. Do ostatecznego zaakceptowania techniki wymagane jest zdobycie akceptacji połowy moderatorów działu (lub większości, jeśli ich liczba jest nieparzysta) oraz moderatora lub administratora ogólnego.

4. W każdym momencie można usunąć wstawioną technikę lub poprosić o jej usunięcie.

5. Edycja jutsu wymaga tyle samo akceptacji co wrzucenie innego, nowego jutsu.

6. Administrator ogólny i moderatorzy działu WT mają 48 godzin na wypowiedzenie się w temacie gracza od momentu wrzucenia techniki i ostatniego jego odpisu w temacie. Po 48 godzinach bez odzewu gracz ma pełne prawo upominać się o zajęcie się jego tematem.

7. Bardzo prosimy o uszanowanie czasu 48 godzin na wypowiedzenie się moderatorów w danym temacie. Pisanie na chacie próśb o odpis lub nagminne zaczepianie o to na gg daje prawo moderatorom do odrzucenia techniki w ramach kary za nieodpowiednie zachowanie. W skrajnych przypadkach sprawa może zakończyć się banem na dział WT.

8. Wraz z dodaniem możliwości multikonta zabrania się tworzenia WT na głównym jak i pobocznym jednocześnie.


Podstawy podstaw (zbiór "niepisanych zasad", opracowanych na podstawie dotychczasowych doświadczeń i przygód działu "Własne Techniki")


Spoiler: pokaż
Katon:
  • Własne techniki katonu bez pieczęci nie zostaną zaakceptowane. Nawet niskopoziomowe jutsu tego żywiołu je wymagały, a więc tworzone własne techniki także muszą potrzebować do wykonania złożenia przynajmniej jednej całej pieczęci.
  • Należy odróżnić Katon od elementu wybuchu - Bakuton. Można stworzyć łatwopalne substancje jak np. w Katon: Haisekishō, które po podpaleniu wybuchają, jednak eksplozje przy pomocy technik czysto "płomiennych", czy wszelkie aspekty odrzutu przy pomocy strumieni ognia są nieosiągalne.

Suiton:
  • Techniki Uwolnienia Wody są zazwyczaj wypluwane lub korzystają z istniejących zbiorników wodnych (ich wymagana wielkość zależna jest od konkretnej techniki). Zbieranie wody z otoczenia i wykorzystanie jej do technik wymaga wcześniejszego użycia (a więc i znajomości) Suiton: Suiten Hōfutsu lub posiadania odpowiedniej umiejętności nabytej.

Chakra flow:
  • Na forum nie ma rozgraniczenia na metale przewodzące i nieprzewodzące chakrę. Koncepcja technik chakra flow jest taka, że użytkownik pokrywa broń daną techniką, nie zaś przesyła ją przez samą broń. Dzięki temu możliwe jest użycie np. ognistego Kaengiri nawet na drewnianym bokkenie. Drewno nie podpali się dopóki używamy i kontrolujemy jutsu, jednak po jego zakończeniu płomienie zaczną trawić miecz jak normalne drewno. (analogicznie jak wyjaśnione jest to w temacie mechaniki traktującym o chakrze technik podtrzymywanych na ciele użytkownika w tym temacie) Dlatego do technik raitonu nie są wymagane bronie przewodzące energię elektryczną (chyba że w danej technice pełnią właśnie rolę przewodnika).

Bunshiny:
  • Zbieranie doświadczenia, wiadomości, a także powrót części chakry jest unikalną cechą kinjutsu Kage Bunshin no Jutsu i nie może zostać uzyskany w jakikolwiek sposób we Własnej Technice (także jako ulepszenie pierwotnej techniki). Bunshiny tworzone przez graczy posiadają techniki żywiołu/kkg z którego zostały stworzone oraz potrafią używać technik taijutsu/bukijutsu, które zna ich twórca. Nie posiadają wyżej wymienionych umiejętności Kage Bunshinów, a ich statystyki ustalane są na podstawie surowca, z jakiego zostały wykonane.
  • Własna technika klonowania musi zawierać wymaganie znajomości dowolnej, kanonicznej techniki klonowania (oczywiście poza Bunshin no jutsu rangi E). W przypadku techniki klonowania bazującej na Kekkei Genkai pozwalającej naszemu "tworowi" na używanie chakry wymóg zostaje rozszerzony o znajomość techniki klonowania jednego z żywiołów składowych KG (wyjątek stanowi sytuacja gdy klan posiada technikę klonowania i bazujemy na niej).



Uwaga! Dla modów!
Ukryty tekst. Treść widoczna tylko dla autora wpisu.
Moderator fabularny ♥
Kliknij w razie potrzeby.
Obrazek
Avatar użytkownika

Koala
Moderator
 
Posty: 2055
Dołączył(a): 17 lut 2015, o 17:36
Wiek postaci: 0
Ranga: Shi ♥
GG: 12504223
Multikonta: Shikarui, Samidare

Powrót do Własne Techniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości