Daishi - opis prowincji

Terytorialnie największa prowincja Karmazynowych Szczytów, zamieszkana przez Ród Kōseki. Daishi graniczy od północy i zachodu z morzem, na wschodzie z Soso, zaś południowa granica oddziela ją od Kyuzo i obszaru niezbadanego. Efektem tego jest możliwość tworzenia bardzo dochodowych szlaków handlowych i handlu morskiego przy - niestety - utrudnionym utrzymywaniu bezpieczeństwa włości. Podobnie jak pozostałe prowincje, dominuje tu krajobraz górski i lasy iglaste, z tą różnicą że dużo tu fauny - w tym tej drapieżnej, co na dłuższą metę może być dosyć niebezpieczne dla podróżników. Na ziemiach tych mieszkają również shinobi ze Szczepu Jūgo.

Daishi - opis prowincji

Postprzez Koala » 21 lut 2015, o 23:47

Obrazek

Daishi (Ród Kōseki 鉱石一族)


Tereny i sąsiedzi

Największa prowincja Karmazynowych Szczytów jest zamieszkana przez Ród Kōseki. Ich tereny są najbardziej nieurodzajnymi w całym regionie, jednak możliwa jest uprawa roślin o niskich wymaganiach gruntowych. Głównym sposobem wyżywienia mieszkańców jest mięso, zarówno z lokalnej zwierzyny, jak i rybie. Obydwa są bardzo powszechne w prowincji. Pierwsze za sprawą dużej ilości dzikiej zwierzyny zamieszkującej dużą część lasów Daishi, jak i za sprawą udomowionych zwierząt wypasanych na łagodniejszych wzgórzach. W ryby są bogate liczne jeziora, jak również łagodna linia brzegowa na północy i zachodzie. Sąsiadami Daishi są Kyuzo i Soso na wschodzie, a także Głębokie Odnogi na południu. Szczęśliwie dla mieszkańców granica z Odnogami jest bardzo górzysta, co znacznie utrudnia potencjalne ataki urzędujących tam oprychów. Teren jest podobny do innych prowincji w tym regionie. Głównie stromo, ale zdarzają się równiejsze skrawki terenu i doliny. W jednej z nich ulokowane jest największe jezioro w całej prowincji - Namida, które swoimi rozmiarami pozwala na swobodne eksploatowanie jego bogatych zasobów, także w celach rekreacyjnych. Tereny są bogate w podziemne źródła, stąd bardzo powszechnym widokiem są przydrożne łaźnie i zlokalizowane w górach kurorty. Duża część terenów prowincji pokryta jest gęstymi lasami iglastymi i to właśnie w nich urzęduje bogata fauna w równie bogatych ilościach. Sprzyja to rozwojowi łowiectwa, a skóry z zabitych zwierząt stanowią jeden z wielu towarów jakie prowincja wywozi w ramach handlu. Gospodarka utrzymuje się także z turystki i wytwarzania skórzanych przedmiotów z wcześniej upolowanej zwierzyny, a także sprzedaży mięsa.

Klimat
Klimat w Daishi można ocenić jako umiarkowany chłodny, chociaż według wielu wystarczyłby tylko ten drugi człon. W porównaniu do Kyuzo, jest tu znacznie zimniej. Jako że Daishi leży nad morzem, zimne wiatry przybrzeżne skutecznie ochładzają klimat. Najcieplej jest w pobliżu granic z Głębokimi Odnogami, lecz ze względu na wyjątkowo niebezpieczne sąsiedztwo nieznanego, osiedlanie się w tamtych okolicach jest uznawane za lekkomyślne, nawet mimo naturalnych barier utrudniających przebicie się z tamtej strony. Mieszkańcy ostatecznie postanowili osiedlić się w centrum prowincji, by uniknąć zarówno zimna z wybrzeża, jak i zagrożeń od południa. Wiele osad ulokowanych jest przy licznych jeziorach. Przez wahania klimatu na terytoriach Daishi rośnie zróżnicowana flora, lecz ogólnie nieprzyjazne warunki sprzyjają głównie hodowli różnorakich ziół. Przez wiosnę i lato opady są tu bardzo rzadkie (a jeśli przychodzą, to zazwyczaj z burzami), zmienia się to jesienią, gdy ulewy są niemal nieprzerwane. W zimie zaś cała prowincja pokryta jest śniegiem (który na co wyższych wzgórzach leży przez cały rok).

Kultura
Klik

Lider
Liderem rodu Kōseki, a tym samym zarządcą całego Daishi, jest Kazuo Kōseki (48 lat). Jego charakter doskonale dopasował się do wyglądu - nieugięty i znany z odwagi mężczyzna może się poszczycić iście niedźwiedzim ciałem: przy wzroście 198 cm waży on 100 kg. Trzeba przy tym zaznaczyć, że w ciele Kazuo całą masę stanowią potężne sploty mięśni. Pod względem karnacji nie różni się on niczym od pozostałych mieszkańców tej zimnej prowincji - blada skóra mężczyzny nie miała zbyt wielu okazji obserwować słońca. Twarz mężczyzny, o ostrych i wyraźnych rysach, wydaje się być wyrzeźbiona w głazie. Posiada on orli nos z niewielkim śladem dawnego złamania. Obrazu dopełniają spore jak na mężczyznę, smoliście czarne oczy i krótkie włosy barwy złota, mające w zwyczaju sterczeć na wszystkie strony niczym kolce.
Ciężko określić strój mężczyzny, ponieważ niemal zawsze ma na sobie swój długi do połowy łydek, ciemny płaszcz shinobi z wysokim kołnierzem, lecz na upartego można dojrzeć luźne, wygodne spodnie barwy czarnej i tegoż koloru koszulę, opinającą ogromne ciało mężczyzny. Buty zaś, standardowe sandały ninja, mają ciemnoniebieską barwę.
Kazuo to człowiek nieugięty, surowy i bardzo stanowczy. Każde jego polecenie ma klauzulę rozkazu bądź wyroku. Znany jest z iście oślego uporu i niechęci do wszelkiego rodzaju doradców, nie słucha nawet nikogo z własnej rodziny. Każde przewinienie jest karane z ogromną surowością i bez prawa łaski. Jakakolwiek obelga w kierunku jego, jego Rodu, terytoriów którymi włada, lub czegokolwiek z jego otoczenia kończy się zawsze walką - czasami większą, czasem mniejszą, lecz sama przewina nigdy nie idzie w niepamięć - Kazuo znany jest z dobrej pamięci i wybuchowości. Trzeba mu jednak przyznać, że jego słowo nie dym - jeżeli złoży jakąś przysięgę lub obieca coś, to dotrzyma słowa nawet za cenę własnego zdrowia. Honor jest dla niego ważniejszy niż cała prowincja, rodzina i życie jego własne razem wzięte. Porywczość przywódcy Kōsekich sprawia, że bardzo łatwo go sprowokować, ale tylko jeżeli jest w jakikolwiek sposób wytrącony z równowagi. Jeżeli w okolicy panuje spokój i sytuacja również nie wymaga żadnych interwencji, wykazuje się racjonalnością i dużą dozą zdrowego rozsądku.

Stosunki z sąsiadami
  • Soso - Lider Kōsekich zazdrości Yamanakom terytoriów umożliwiających dobry rozwój, lecz stosunki rodów utrzymują się na neutralnym poziomie.
  • Kyuzo - Rody Kōseki i Hyūga utrzymują pokój i przyjazne stosunki, głównie ze względu na charyzmę i umiejętności dyplomatyczne Reiko Hyūgi.

Budynki administracyjne
  • Szpital - Położony w głównej osadzie, niewielki budynek. Dobrze wyposażony w sprzęty medyczne i posiadający wykwalifikowany personel, aczkolwiek swoją skutecznością odstający od możliwości sąsiadów.
  • Koszary - Duży obszar położony poza granicą osady głównej. Treningi odbywają się regularnie w porach określonych przez Kazuo, zaś obecność poszczególnych grup jest w ich terminach jest obowiązkowa.
  • Budynek władz - Średnich rozmiarów budowla w samym centrum osady. Pierwsze piętro budynku stworzone jest z białego marmuru zdobionego hebanowymi filarami, reszta zaś z nieznanego, ciemnego drewna (wedle pogłosek - z mahoniu).
  • Sklep z wyposażeniem - Mały budynek należący do władz. Dba ona o to, by wybór był dostatecznie duży, a jakość towaru - jak najlepsza.
  • Port - Jeden z trzech głównych portów morza, na północy. Największy z nich, ponieważ leży on na najłagodniejszym wybrzeżu i jest najbliżej reszty morskich szlaków handlowych. Ulokowany w drugiej największej osadzie w prowincji - Sonoyamie.
  • Szkoła Strzelców - Spore pole znajdujące się niedaleko właściwych koszar. Wraz z kilkoma niewielkimi budynkami teren przeznaczony jest wyłącznie w celach treningów łuczniczych. Dostęp ma każdy dorosły obywatel, pod warunkiem że umie posługiwać się bronią w stopniu podstawowym.

Specjalne oferty prowincji
  • Wszelakie bronie dystansowe są znacznie wyższej jakości niż wszędzie indziej na świecie.
  • Ludzie zamieszkujący Daishi są świetnymi myśliwymi.
  • Stroje i towary skórzane z tej prowincji znane są z solidnego wykonania.

Wiedza rodu Kōseki
  • W tej prowincji znajduję się osada klanu Kōseki
  • Członkowie klanu, oprócz charakterystycznych cech przypisanych każdemu Kōseki, znają również umiejętności klanowe,
  • Osoby niezwiązane z klanem wiedzą, iż Kōseki nie mają cech charakterystycznych z wyglądu, jednak w walce nie jest trudno ich poznać, ponieważ władają i manipulują kryształem, oddani swojemu klanowi, specjalizują się w ninjutsu,
  • W Daishi zamieszkują również osoby pochodzące ze Szczepu Jūgo,
  • Osoby niezwiązane ze szczepem wiedzą, że Jūgo mówi się, iż zamieniają się w potwory, modyfikują swoje ciało, kiedy wpadną w szał, co kłóci się nieco z opiniami, że wyjątkowo współgrają z naturą
    Wiedza na temat pozostałych klanów/szczepów:
  • Haretsu – porywa ich wir walki, ale nie posiadają charakterystycznych cech wyglądu, panują i manipulują wybuchem, lubią walkę bezpośrednią, zamieszkują tereny Tsurai
  • Hyūga – ich charakterystyczną cechą się niemal białe oczy bez źrenic, przeważnie posiadają ciemne, długie włosy, honorowi i oddani swojemu klanowi, specjalizują się w walce bezpośredniej, w której często wykorzystują moc swoich oczu, podczas ich aktywacji pojawiają się na skroniach wyraźne żyły, zamieszkują tereny Kyuzo
  • Yamanaka – członkowie klanu często posiadają długie, blond włosy i oczy pozbawione źrenic, słyną z bycia świetnymi mediatorami i politykami, potrafią wniknąć w myśli przeciwnika, mieszkają w Soso




Szczep Jūgo
Szczep niepodległy


Lider
O ile szczep ten jest znany z dość dużej niezależności i rzadko można znaleźć więcej niż dwudziestu członków danego klanu w jednym miejscu, o tyle każdy Jūgo respektuje ich nieoficjalnego przywódcę, jakim jest mężczyzna imieniem Shūsuke Akirai (36 lat). Rozpoznawany za swoją potężną posturę, porównywaną z niedźwiedziem, nieco jaśniejszą niż u większości ludzi skórę, oraz ciemnorude włosy, zazwyczaj zaczesane do tyłu. Potrafi on również wywołać w ludziach nieprzyjemne uczucie niepewności samym spojrzeniem - jego jadowicie żółte oczy zdają się wwiercać w każdego, kto stanie naprzeciw niego. Jego standardowym strojem jest długi, szary habit mnicha, pod którym nosi krótkie, wygodne spodnie, kilka kabur na wyposażenie oraz zwykłe sandały shinobi.
Z charakteru Shūsuke jest kojarzony jako typowy asceta, który ponad wszystko stawia odnalezienie własnego balansu i przezwyciężenie furii, która napędza jego rodaków pod wpływem Senjutsu. I jest on jednym z nielicznych, którym się to udało - nawet podczas pełnej przemiany potrafi on zachować kontrolę nad sobą. O ile ktoś go nie prowokuje rzecz jasna. Na co dzień zaś jest on osobą bardzo spokojną, przyjazną i niechętnie nastawioną do przemocy. Potrafi on jednak walczyć o prawa swoje i jego ziomków, nawet jeśli jest to powiązane ze starciem z przeważającymi siłami. Bo w walce jest on jednak człowiekiem upartym niczym osioł.

Stosunki z sąsiadami
  • Soso - Jūgo pozostają neutralni wobec Yamanaków, i obie strony utrzymują ten status quo - jedni nie drażnią drugich i wszyscy są szczęśliwi.
  • Kyuzo - Szczep Jūgo utrzymuje pozytywne kontakty z rodem Hyūga zarówno dzięki talentom dyplomatycznym Reiko, jak i szacunkowi wobec Kekkei Genkai mieszkańców Kyuzo.
  • Daishi - Ród Kōseki ma o Jūgo opinię niezbyt przychylną - głównie przez to, że zajmują oni część ich terenów i odmawiają współpracy z nimi. Są niczym szkodniki, których jednak ciężko się pozbyć. Jugo z kolei w nosie mają panującą władzę i robią co chcą, wiedząc że Koseki i tak nic nie zrobią.
  • Ród Uchiha - Po Pustynnym Pogromie i zniewoleniu pałają do niego szczerą nienawiścią.
Obrazek
This is a fantasy based on reality
Avatar użytkownika

Koala
Support
 
Posty: 789
Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:07
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta: Shikarui

Powrót do Daishi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości