Chanbara

Chanbara

Postprzez Ocir » 11 mar 2015, o 21:29

Styl Chanbara
Możliwe do opanowania z stylem Chanbara oraz stylem Battodo
Obrazek


Nazwa
Fūma Ninken

Pieczęci
Brak

Zasięg
Zależy od długości ostrza

Koszt
Brak

Dodatkowe Wymagana jest broń dwuręczna, na czas używania techniki otrzymujemy +10 do siły

Opis Technika, która wymaga od nas sporej siły i posiadania broni o ciężkim ostrzu (jak na przykład zanbatō - katany wszelakie odpadają). Użytkownik wybija się w powietrze, a następnie nastawia ostrze w kierunku przeciwnika, opadając tuż obok niego. Cios taki znacząco zwiększa siłę uderzenia, mogąc przełamać blok oponenta. Jeżeli zaś trafiło się wrażego shinobi bezpośrednio, może to nawet go zabić.



Nazwa
Iaidō

Pieczęci
Brak

Zasięg
Zależy od długości ostrza

Koszt
Brak

Dodatkowe Wysoka szybkość (ok. 80), posiadanie obu rąk, na czas używania techniki otrzymujemy +10 do szybkości

Opis Technika stanowiąca "podstyl" walki w obrębie Battodo. Jest to umiejętność zadania błyskawicznego ataku z miecza znajdującego się w saya - cięcie może być zarówno horyzontalne, jaki i pionowe, skośne czy też w ogóle nie być cięciem lecz uderzeniem rękojeści, a nawet wykonanie bloku - wszystko to zależy od sytuacji oraz wyszkolenia wojownika.
Praktyk Iaido stawia na rozwiązanie walki w jednym, celnym uderzeniu, które dzięki zastosowaniu tzw. saya-biki (cofnięcia saya), zyskuje ogromną prędkość.
Warunki:
- Cięcia są zadawane z szybkością użytkownika zwiększoną o 10
- By ponownie użyć techniki Iaido należy schować miecz.

Uwaga
Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo



Nazwa
Yōdō

Pieczęci
Brak

Zasięg
Bezpośredni

Koszt
Brak

Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +10 do siły

Opis Prosta technika pozwalająca na wykorzystanie ataku przeciwnika. Gdy wróg naciera na nas wykonując pchnięcie swoją bronią, my lekko odsuwamy się na bok i ustawiamy bokiem do niego. W tym momencie uderzamy w jego oręż tak, by użyć przeciw niemu impet, jaki nadał ostrzu. Sztuczka ta sprawia, że oponent zostaje pociągnięty w miejsce, w którym staliśmy przed unikiem i traci równowagę odsłaniając plecy dla naszego cięcia. Można również podstawić nogę, by się wywrócił.


Obrazek


Nazwa
Mikazukigiri

Pieczęci
Brak

Zasięg
Zależy od długości ostrza

Koszt
Brak

Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +10 do siły, +10 do szybkości

Opis Technika posiadająca głównie znamiona defensywne. Szermierz znający to jutsu zaczyna szybko kręcić mieczem wokół siebie, blokując ataki nadchodzące z różnych stron. Bardzo skuteczna w walce z wieloma przeciwnikami, a zwłaszcza gdy jest się przez nich otoczonym. Dodatkowo, jeżeli shinobi jest dostatecznie wprawny w posługiwaniu się mieczem, może wykonać te uderzenia w sposób ofensywny, raniąc wszystkich dookoła.




Nazwa
Omotegiri

Pieczęci
Brak

Zasięg
Zależy od długości ostrza

Koszt
Brak

Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +20 do siły

Opis Technika polegająca głównie na sile uderzeń - a ta jest dostatecznie duża, że jest w stanie obalić przeciwników na ziemię, nawet jeżeli poprawnie zablokowali oni wszystkie ciosy. Użytkownik wyprowadza przed siebie kilka silnych cięć, mierząc w jeden punkt na ciele przeciwnika. Sztuka ta jest bardzo przydatna - w rękach wprawnego szermierza staje się ona potężną, zabójczą bronią.



Nazwa
Ikioi

Pieczęci
Brak

Zasięg
Zasięg ostrza + 2 metry

Koszt
Brak

Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +10 do szybkości, + 10 do siły

Opis Po ustawieniu się w pozycji odpowiedniej dla stylu Battodo czekamy na zbliżenie się przeciwnika. Gdy ten jest oddalony o 2m od zasięgu broni to wykonujemy jeden szybki krok w przód, a następnie czyste pchnięcie w krtań pochylając się odpowiednio, by wykorzystać całe ciało do ataku. Ta technika sprawia, że wykonujemy cios w grdykę wroga z niesamowitym impetem dlatego, zwykle przebija blok i ciężko zbić na bok naszą Katanę. Szybkość ataku zależy jednak od naszych możliwości ciała.


Obrazek


Nazwa
Uragiri

Pieczęci
Brak

Zasięg
Zależy od długości ostrza

Koszt
Brak

Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości

Opis Technika stosowana do niespodziewanego zaatakowania przeciwników - zwłaszcza, gdy jeden stoi przed drugim. Użytkownik szarżuje z wyskokiem na tego z tyłu, biorąc duży zamach. Przeciwnik zostaje wtedy oszukany - myśli on, że uderzenie zaraz go dosięgnie, podczas gdy cios właściwy nadchodzi... za plecami, dosięgając tego, który stał przed domniemanym celem. Ze względu na dobre położenie przeciwników, którzy nie wchodzą nam w drogę podczas uderzenia, możemy wyprowadzić gładkie, płynne cięcie.



Nazwa
Shōten

Pieczęci
Brak

Zasięg
Zależy od długości ostrza

Koszt
Brak

Dodatkowe
Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości

Opis Technika rzadko używana w starciach jednak bardzo skuteczna, gdy zostanie poprawnie wykorzystana. Zaczynamy od trzymania Katany w Sayi, a dłoni na rękojeści (Tsuka). Wtedy to skupiamy się na jednym obiekcie, który zbliża się do nas, bądź stoi w miejscu w naszym zasięgu i po dłuższej chwili uspokajania oddechu oraz organizmu wykonujemy jedno czyste cięcie. Nie jest to całkowicie zwyczajny atak, dzięki długiemu czasowi skupienia jest on niesamowicie precyzyjny oraz zaskakująco szybki. Gdy już skupiliśmy się na celu, a ten jest w zasięgu to uniknięcie go pozostaje wyzwaniem nawet dla szybkich i zręcznych shinobi. Czas skupienia w zależności od percepcji prezentuje się następująco:
Percepcja <50 - 6 sekund
Percepcja 51 - 75 - 5 sekund
Percepcja 76 - 100 - 4 sekundy
Percepcja powyżej 101 - 3 sekundy

Uwaga
Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo



Nazwa
Kenryūtō

Pieczęci
Brak

Zasięg
Kilka centymetrów więcej niż długość ostrza broni

Koszt
D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (+1/2 na turę)

Dodatkowe
Ranga S stylu walki Chanbara, kontrola chakry na poziomie D

Opis Technika stworzona na podstawie niektórych jutsu stosowanych przez shinobi. Poprzez przesłanie energii duchowej do ostrza, użytkownik jest w stanie zwiększyć jego długość oraz ostrość. Zwiększa się także wytrzymałość - jest w stanie powstrzymać inne "chakra flow" stosowane przez shinobi poza rangami A i S. Technika zwiększa o wiele możliwości przeciętnego miecza, właśnie dlatego jest bardzo przydatna podczas walki. Tak wzmocniony miecz może np. przebić bez problemu kamienny filar.

Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo. Dodatkowo technika ta stanowi unikat (jedyne chakra flow bez wymogu dziedziny chakrowej). Nie istnieje opcja ulepszenia jej bez żadnej takowej dziedziny jako wymogu.


Obrazek


Nazwa
Mikazuki no Mai

Pieczęci
Brak

Zasięg
Zależy od długości ostrza

Koszt
Koszt stworzenia klonów

Dodatkowe Technika wymaga dowolnej techniki tworzącej materialne klony, klony +15 do szybkości, +25 do percepcji, podczas gdy użytkownik +40 do siły

Opis Specyficzna i trudna do uniknięcia technika. Tym razem do ataku stosujemy również klony - tworzymy dokładnie trzy, które atakują przeciwnika z różnych stron, mierząc w jego odsłonięte, ślepe punkty. Użytkownik techniki w tym czasie wybija się w powietrze i atakuje z góry - najczęściej wtedy przeciwnik nie ma już możliwości uniknięcia. Uderzenie jest tak silne, że jest ono w stanie bez problemu przebić większość pancerzy, lecz bez wykonania techniki klonującej nie mamy szans na poprawne trafienie.




Nazwa
Hiken: Tsukikage

Pieczęci
Brak

Zasięg
Na odległość ostrza

Koszt
Brak

Dodatkowe Należy mieć Szybkość na poziomie powyżej 150, na czas używania techniki otrzymujemy +40 do szybkości

Opis Kolejna technika polegająca na szybkości i iluzji optycznej. Użytkownik zbliża się do przeciwnika/przeciwników z dużą szybkością, by w pewnym momencie doskoczyć do nich i w mgnieniu oka wyprowadzić jedno wertykalne (lub horyzontalne, jak kto woli) uderzenie. Kluczem tej techniki jest ostatnia faza - doskok jest niemal natychmiastowy, a na miejscu gdzie wcześniej był użytkownik zostaje jego sylwetka, przez co wydaje się, że wykonał on uderzenie tuż po teleportacji.



Nazwa
Iaigiri

Pieczęci
Brak

Zasięg
Zależy od długości ostrza

Koszt
Brak

Dodatkowe
Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +40 do siły

Opis Iaigiri to potężna technika polegająca na wykonaniu jednego, wertykalnego (pionowego) cięcia, którego moc jest wystarczająca do rozpłatania przeciwnika na dwoje, lub też przecięcia ciała summona. Jest ono tak silne, że zostawia za sobą poświatę, i może przeciąć lub rozproszyć nawet takie materie jak... mgła.

Uwaga
Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo



Nazwa
Issen

Pieczęci
Brak

Zasięg
Ok. 10 metrów

Koszt
Koszt aktywacji Kenryūtō (technika po użyciu Issen zostaje wyłączona)

Dodatkowe
Znajomość Kenryūtō

Opis Technika bazująca na Kenryūtō. Użytkownik korzystając z chakry znajdującej się w mieczu, wykonuje zamach i posyła wiązkę energii w danym kierunku. Potężna smuga energii leci następnie przez powietrze, tnąc wszystko na co tylko natrafi po swojej drodze. Skumulowana chakra jest na tyle ostra, że potrafi skruszyć skały.

Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo. Dodatkowo technika ta stanowi unikat (jedyne ninjutsu bez wymogu dziedziny chakrowej). Nie istnieje opcja ulepszenia jej bez żadnej takowej dziedziny jako wymogu.



Nazwa
Hadan (破断)

Dziedzina
Bukijutsu

Ranga
A

Pieczęci
-

Zasięg
do 3 metrów

Koszt
Koszt aktywacji Kenryūtō (technika po użyciu Hadan zostaje wyłączona).

Dodatkowe
Znajomość Kenryūtō

Opis Technika siostrzana do Issen, bazująca na chakrze zgromadzonej na broni za pomocą techniki Kenryūtō, którą poprzez wykonanie cięcia posyła się w stronę wroga.
W przeciwieństwie do Issen, gdzie wojownik posyła jedną wiązkę niszczącej energii na odległość około 10 metrów, tutaj wytworzone zostają trzy ostrza chakry. Podział chakry na trzy wiązki ma jednak kilka ograniczeń względem siostrzanej techniki i są to:
  • zasięg techniki drastycznie spada względem Issen, do maksymalnie 3 metrów od użytkownika,
  • Powstałe cięcia poruszają się równolegle do siebie i wszystkie kierują się w płaszczyźnie, w której wykonano cięcie (tj., jeśli było cięcie poziome, to ostrza idą poziomo, a nie jedno poziomo, drugie skośnie),
  • Szerokość ostrz chakry jest zdecydowanie węższa niż tego, które powstaje w wyniku zastosowania Issen.
  • Zdolności penetracyjne techniki są niższe niż Issen, o ile to drugie jest wstanie kruszyć skały, tutaj przez podział energii na trzy ostrza, siła spada, jednakże nadal wystarczy to do przecięcia człowieka w pancerzu,


Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo. Dodatkowo technika ta stanowi unikat (jedyne ninjutsu bez wymogu dziedziny chakrowej). Nie istnieje opcja ulepszenia jej bez żadnej takowej dziedziny jako wymogu.
Ostatnio edytowano 24 mar 2015, o 22:48 przez Koala, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika

Ocir
Administrator
 
Posty: 3122
Dołączył(a): 10 mar 2015, o 23:33
Wiek postaci: 0
GG: 401110
Multikonta: Ichirou

Powrót do Bukijutsu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron