Pakty ze zwierzętami

Pakty ze zwierzętami

Postprzez Defrevin » 16 mar 2015, o 23:07

Pakty ze zwierzętami



Wstęp

Pakt jest to umową zawarta miedzy shinobi lub kunoichi, a rasą zwierząt której poparcie i szacunek zdołamy zdobyć. W jaki sposób? Zazwyczaj poprzez wyprawę w której przezwyciężamy swoje słabości i udowadniamy swoją wartość. Po tych heroicznych wyczynach przychodzi moment, w którym w końcu możemy własną krwią, podpisać umowę sporządzoną na starożytnym zwoju. W ten sposób między przywołującym, a przywołanym rodzi się święta więź. Ninja zyskuje możliwość wezwania sprzymierzeńca, a ten zobligowany jest mu pomóc. Działa to także w drugą stronę, jeśli stworzenia potrzebują pomocy shinobi mogą go przywołać używając "odwróconego" Kuchiyose no jutsu.

***
Przyzwaniec to nie pierwszy, lepszy zwierz!

Przyzwane zwierzęta maja wiele unikalnych cech, które odróżniają je od zwykłych zwierząt. Dobrym przykładem jest rozwinięty aparat mowy, dzięki czemu bez problemu porozumiewają się z ludźmi. Ich rozmiary także mogą zdumiewać, bowiem zwykły ślimak wielkością jest w stanie przewyższyć nawet niedźwiedzia. Jednakże nie oszukujmy się, przyzwanie takiego sprzymierzeńca, wymaga także nie lada umiejętności wraz z dużymi pokładami chakry. Początkujący Dōkō sobie nie poradzi, oprócz tego dochodzi "uznanie". Tak potężna istota nie posłucha byle jakiego wymoczka – ma swoją dumę. Co ważne przy tworzeniu paktu to każde z przywołanych zwierząt powinno posiadać odmienny charakter. Należy pamiętać, że to również może prowadzić do konfliktów między człowiekiem a jego przywołańcem. Zwracana jest również szczególna uwaga co do gatunku zwierząt i tak pokojowo nastawiony drapieżnik to niekoniecznie najlepsze zestawienie, ale i leniwce które są agresywne zbytnio nie pasują - należy się tu kierować zdrową logiką, za jedną sprzeczność nikt się nie przyczepi, ale jeśli cały pakt będzie tak wyglądał pozostaje życzyć powodzenia w zdobywaniu akceptów.

***
Jak zdobyć takiego sprzymierzeńca?

Każdy szanujący się shinobi na pewnym etapie "rozwoju" chciałby pakt posiadać. Nie jest to jednak takie proste - trzeba go zdobyć a istnieją na to trzy sposoby. Pierwszy polega na odnalezieniu osoby, która jest powiernikiem paktu i przekonaniu, bądź zmuszeniu jej do umożliwienia nam podpisania zwoju. Druga, trudniejsza metoda to zdobycie zwoju po który musimy wyruszyć na wyprawę fabularną rangi minimum B, która długością zbliżona jest do takich misji. Trzeci, najbardziej niebezpieczny i najtrudniejszy sposób to zabicie obecnego powiernika i przejęcie jego zwoju. (w przypadku npc wyprawa fabularna rangi B+/A). Oprócz postawienia swojego życia na szali, wiąże się to później z wypełnieniem misji C w trakcie której musimy przekonać daną rasę zwierząt o naszej godnej kandydaturze (może się to odbyć podczas wyprawy co zdejmuje ten wymóg).


Złote zasady

  • Jednej osobie przysługuje tylko i wyłącznie jeden Pakt. Osoba taka może go nieodwracalnie porzucić, wtedy po odczekaniu 3 miesięcy można ponownie wyruszyć na poszukiwanie swojego przywołańca. Oczywiście powiernik może posiąść drogą przypadku lub przemocy więcej Paktów, ale w dalszym ciągu podpisany (a przez zdatny do użytku) może być tylko jeden.
  • Jeżeli jesteś powiernikiem Paktu (osobą, która jako pierwsza podpisała umowę z danym zwierzęciem) masz prawo dać komuś zwój do podpisania.
  • Pakt trzeba stworzyć w tym wątku, po zakaceptowau go przez administrację można dopiero wyruszyć po jego zdobycie.
  • Pakt powinien opierać się na konkretnej specjalizacji. Dziedziny żywiołowe ograniczone są do dwóch. Całkowita ilość dziedzin dla paktu także jest ograniczona jednakże nie w sposób sztywny a indywidualnie, "wedle uznania" oceniających.
  • Liczba summonów w pakcie maksymalnie może wynieść 10, po dwa przyzwańce na rangę. W limit ten nie wliczają sie summony rangi E, których możemy stworzyć nieograniczoną ilość także po zaakceptowaniu paktu (przechodzą przez kuźnię).
  • Na pakt przysługuje maksymalnie 10 unikalnych technik w przedziale rangowym B-S. Rangi D i C takowego limitu nie posiadają. Należy tutaj zaznaczyć, że większość z tych technik nie będzie dla człowieka zdatna do użytku bez poznania Sennin Mōdo. Techniki te należy puszczać przez dział WT, a nie przy tworzeniu paktu co powoduje tylko niepotrzebny zastój. Trzeba jednak mieć na uwadze, że o ile techniki używane tylko przez summony, nie zabierają slota w WT, tak techniki, których będzie mógł nauczyć się posiadacz Sennin Modo – zajmują jego sloty w WT.
  • Summon nie może posiadać dziedziny rozwiniętej o 2 rangi wyżej niż jego "klasyfikacja" - czyli maksymalne rozwinięcie dziedziny dla summona D to ranga B itd.
  • W kwestii posiadanych technik są ściśle określone liczby do których tabelka znajduje się nieco niżej w rozdziale przeznaczonym tworzeniu summona.
  • Summony z paktu mogą posiadać UW/UN. Można je podarować maksymalnie trzem przywołańcom od rangi C i wyżej, przy czym żaden z nich nie może posiadać więcej niż jednej. Należy tutaj się kierować "zdrowym rozsądkiem" - przykładowo nie ma opcji by summon potrafił używać Hachimon Tonkou. Oznacza to tyle, że można się spotkać z odmową umieszczenia jakiegoś UW/UN w pakcie i trzeba się z tym liczyć.


***
Koszty przyzwania summona

Summon E
Ustalany z administracją (różni się zależnie od summona)

Summon D
D: 36% | C: 30% | B: 24% | A: 18% | S: 12% | S+: 6%

Summon C
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%

Summon B
B: 56% | A: 42% | S: 28% | S+: 14%

Summon A
A: 51% | S: 34% | S+: 17%

Summon S
S: 40% | S+: 20%


Przywołujący a przywoływani

  • Ninja posiadający zaakceptowany i podpisany Pakt może przyzywać jedynie Summony z rangi równej jego Kontroli Chakry. Dodatkowo musi posiadać 80% PH przywoływanego summona. Odzwierciedla to podporządkowanie się komuś o "odpowiedniej" sile. Jeśli nie spełnimy tego kryterium zwierze najzwyczajniej w świecie zignoruje nasze Kuchiyose i nie przybędzie na wezwanie.
  • Summon przyzywany tylko dla celów fabularnych może przebywać bez limitu tur i nie są ponoszone żadne kary z jego przebywaniem w świecie shinobich. Na czas przyzwania summona użytkownik ma zmniejszone pokłady chakry o koszt przyzwania summona zgodny z tabelką. W przypadku nawiązania walki / wykorzystywania umiejętności summona liczony jest limit przyzwania summona (pierwsza tura).
  • Summon jest wzywany na czas 5 tur. Za każdą następną ponosimy koszt równy połowie tego za przyzwanie.



Tworzenie paktu


Zacząć należy od złożenia odpowiedniej prośby do administracji o pozwolenie na stworzenie paktu. W prośbie takiej należy zaznaczyć o jakie zwierzęta nam chodzi, a także w przypadku nieco "bardziej egzotycznych" okazów w kilku zdaniach opisać ogólny zarys jaki mamy w głowie bez zagłębiania się w szczegóły. Po uzyskaniu akceptacji możemy przejść do tworzenia paktu. Istotne jest to by zgłosić się do kogoś kiedy takowy pakt będzie gotowy do sprawdzenia, dobrą praktyką będzie także dodanie kolejnego posta przez co stanie się widoczne, że "coś się zadziało" i warto byłoby tam zajrzeć. Najprawdopodobniej spotkamy się z rozmaitymi uwagami do których należy się zastosować podejmując ewentualnie dyskusje przy istotnych dla nas kwestiach. Po uzyskaniu akceptacji paktu możemy wyruszyć na wyprawę.

***
Jak powinien wyglądać Pakt?

Na początku należy stworzyć odpowiedni temat w tym dziale. Nazwa tematu powinna odnosić się do konkretnych zwierząt, np: "Pakt z żabami", "Pakt z psami", itd. Nie obowiązuje ściśle określony wzór, natomiast w opisie paktu zawarte powinny zostać punkty kluczowe wymienione poniżej:
  • Nazwa zwierząt
  • Opis zwierząt (ogólny)
  • Opis krainy którą zamieszkują wraz z przybliżoną lokalizacją
  • Opis mędrca (jeśli pakt go nie posiada można pominąć, ale nie będziemy mogli opanować Sennin Modo)
  • Unikalne dla paktu techniki (koniecznie w spoilerze)
  • Summony
Przykład dobrego opisu paktu - klik!



Tworzenie summona

Obowiązuje wzór, który można ewentualnie rozbudować za zgodą administracji o dodatkowe elementy. Każde miejsce, które należy uzupełnić zostało oznaczone: <O CO CHODZI>, zanim jednak przejdziemy do uzupełnienia warto wiedzieć, że summony posiadają swoją pulę PH, której nie możemy przekroczyć (tabelka pod wzorem). Dodatkowo 25% całkowitej puli PH musi być przeznaczone na dziedziny (wartości te znajdują się w tabelce). Obowiązuje nas także limit technik, które może znać nasz summon w zależności od ilości PH przeznaczonych na dziedziny. Przy wydawaniu PH wskazane jest korzystanie ze specjalnego kalkulatora kalkulatora (dla summonów) i wstawienie wyciętego obrazka, bądź linka do osobnego arkuszu dla każdego summona (wygląd ukazany w przykładowym summonie).

Szablon summona

Kod: Zaznacz cały
[tab=jutsu][timg=<WYSOKOŚĆ OBRAZKA>]<LINK DO OBRAZKA O ROZMIARACH 555xPODANA WYSOKOSC>[/timg]
    [topis][tbox][tdial=Imię,50]<IMIE>[/tdial][tdial=Ranga,50]<RANGA>[/tdial][/tbox][/topis]
[tname=Koszt][tbox][tdial=Przyzwanie na 5 tur,100]<KOSZT PRZYZWANIA>[/tdial][/tbox][/tname]
    [topis=Wygląd][justify]<OPIS WYGLĄDU>[/justify][/topis]
    [topis=Charakter][justify]<OPIS CHARAKTERU>[/justify][/topis]
    [topis][uhide][tbox][tdial=Siła,33]<SIŁA>[/tdial]
[tdial=Wytrzymałość,33]<WYTRZYMAŁOŚĆ>[/tdial]
[tdial=Szybkość,33]<SZYBKOŚĆ>[/tdial][/tbox]
[tbox][tdial=Percepcja,33]<PERCEPCJA>[/tdial]
[tdial=Psychika,33]<PSYCHIKA>[/tdial]
[tdial=Konsekwencja,33]<KONSEKWENCJA>[/tdial][/tbox]
[tbox][tdial=Kontrola chakry,100]<KONTROLA CHAKRY>[/tdial][/tbox][/uhide][/topis]
[tname=Umiejętności][uhide]<UMIEJĘTNOŚCI WRODZONE I NABYTE SUMMONA>[/uhide][/tname]
[topis][dial][center][size=130][color=#FF4040][b]DZIEDZINY I STYLE WALKI[/b][/color][/size][/center][/dial] [dial][center][size=130][color=#FF4040][b]TECHNIKI[/b][/color][/size][/center][/dial][/topis]
[topis][uhide][dial][list][*][color=#BF8080]<NAZWA DZIEDZINY I>[/color] - <RANGA DZIEDZINY I>[/list][/dial][dial][list]
[*]<TECHNIKA I>
[*]<TECHNIKA II>[/list][/dial]
[dial][list][*][color=#BF8080]<NAZWA DZIEDZINY II>[/color] - <RANGA DZIEDZINY II>[/list][/dial][dial][list]
[*]<TECHNIKA I>
[*]<TECHNIKA II>[/list][/dial][/uhide][/topis]
[topis][center][size=130][color=#FF4040][b]WYPOSAŻENIE[/b][/color][/size][/center][/topis]
[topis][list][*]<I PRZEDMIOT>
[*]<II PRZEDMIOT>[/list][/topis]

    [topis][tbox][tdial=Link do paktu,50]<NAZWA PAKTU> - [url=<LINK DO PAKTU>]klik![/url][/tdial][tdial=Zdjęcie rozliczeń PH,50][uhide]Zdjęcie - [url=<LINK DO ZDJĘCIA KONIECZNIE HOSTING IMGUR]klik![/url][/uhide][/tdial][/tbox][/topis][/tab]


PH na Summona

Summon E
Od 0 do 750 PH

Summon D
1500 PH

Summon C
2250 PH

Summon B
3000 PH

Summon A
3750 PH

Summon S
4500 PH


Liczba technik

Przykładowy sposób użycia tabelki: Nasz summon posiada Katon rangi B i styl rangi A. Za Katon przysługuje nam 6 technik rangi D, 5 technik rangi C i 3 techniki rangi B. Za styl z kolei 7 technik rangi D, 6 technik rangi C, 4 techniki rangi B i 2 techniki rangi A. Co ważne sloty wynikające z jednej dziedziny można wykorzystać na techniki z innej. "Oddzielone" są od siebie jedynie style i dziedziny chakrowe. Czyli przykładowo sloty wynikające z jakiegoś stylu taijutsu moga być użyte na techniki jakiegokolwiek posiadanego przez summona stylu, ale już nie np. Katonu i to samo w drugą stronę.

Obrazek

Wygląd poprawnie wykonanego summona

Spoiler: pokaż

Imię
Gamabunta
Ranga
S

Koszt
Przyzwanie na 5 tur
S: 40% | S+: 20%

Wygląd Gamabunta jest ogromną, czerwoną ropuchą. Na jego ciele odnaleźć można liczne blizny, wraz z tą przecinającą lewe oko stanowiącą znak rozpoznawczy tego osobnika. Odziany w fioletowe kimono, zazwyczaj dzierżący także fajkę. Za oręż służy mu przypasane do boku tanto różniące się od wersji sklepowej jedynie swoimi ogromnymi rozmiarami odpowiedni dostosowanymi do postury użytkownika..

Charakter Gamabunta jest bardzo często w złym humorze, wręcz emanując apatią. Nie znosi wykonywać rozkazów, chyba, że przywołujący zyskał sobie jego szacunek. Odbywa się to poprzez przeprowadzenie testu podczas którego "nieszczęśnik" musi utrzymać się na jego grzbiecie aż do zachodu słońca. Jest to praktycznie niewykonalne, bo mimo swojej wagi, ten przyjemniaczek jest całkiem żwawy, nurkuje, podskakuje na olbrzymie wysokości itp. Można o nim zdecydowanie powiedzieć że jest on pewny swoich umiejętności jako wojownik, zdaje sobie sprawę ze swoich ograniczeń i siły przeciwników kalkulując na chłodno zamiast rzucać się w wir walki bez pomyślunku. Charakterystyczną cechę stanowi silny związej z rodziną. Gdy dojdzie do walki w obronie kogoś bliskiego nie zawaha się podjąć nawet samobójczą decyzję co kontrastuje z jego codzienną postawą nie wyrażającą większej dozy uczuć. Do walki można go sprowokować poprzez niedocenienie jego umiejętności - nie daje sobie w kaszę dmuchać i bez większej wstrzemięźliwości skopie komuś 4 litery jeśli nie okaże mu należytego szacunku.

Siła
102

Wytrzymałość
130
Szybkość
150

Percepcja
120

Psychika
1
Konsekwencja
120

Kontrola chakry
S

Umiejętności
Berserker

DZIEDZINY I STYLE WALKI
TECHNIKI

  • Katon - ranga S
  • Katon: Hōsenka no Jutsu
  • Katon: Ryūka no Jutsu
  • Katon: Kaen Senpū

  • Suiton - ranga B
  • Suiton: Kirigakure no Jutsu
  • Suiton: Mizu Kawarimi

  • Chanbara - ranga S
  • Fūma Ninken
  • Mikazukigiri
  • Omotegiri
  • Uragiri

  • Goken - ranga S
  • Konoha Reppū
  • Konoha Senpū
  • Konoha Tsumuji Senpū

WYPOSAŻENIE

  • Katana - ogromnych rozmiarów katana nie wyróżniająca się niczym poza tym
  • Fajka - klasyczny przyrząd każdego kto chce się nabawić raka


Link do paktu
Pakt z żabami - klik!
Link rozliczeń PH
Kalkulator - klik!


Kluczowe rzeczy przy tworzeniu summonów:

  • PH rozdajemy jak w przypadku gracza (koszta jak dla shinobi).
  • Przynajmniej 25% PH musi być rozdane w dziedziny.
  • Summon nie może posiadać dziedziny rozwiniętej o 3 rangi wyżej niż jego "klasyfikacja" - czyli maksymalne rozwinięcie dziedziny dla summona D to ranga B itd.
  • Obliczenia do summona wykonujemy przy pomocy arkusza kalkulacyjnego (dla summonów) i robimy przyciętego screena, który następnie ląduje na imgurze.
  • Summony E nie sa objęte limitami, pełnią przeważnie funkcję fabularną i mogą posiadać maksymalnie dziedziny rangi D.
Ostatnio edytowano 24 kwi 2018, o 21:22 przez Ocir, łącznie edytowano 7 razy
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 2118
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta:

Powrót do Pakty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość