Tworzenie przedmiotów

Jeżeli masz pomysł na własny strój, unikalny oręż lub marionetkę, której nie uświadczysz w sklepie, oto dział dla Ciebie! Możesz tutaj stworzyć własną część ekwipunek, stosując się do określonego wzoru. Oczywiście trzeba przy tym zachować zdrowy rozsądek!

Moderatorzy: Akaruidesu Yoake, Tsukune, Toshiro, Hikari

Tworzenie przedmiotów

Postprzez Defrevin » 22 lut 2015, o 08:20


Podstawy


1. Aby dodać propozycję własnego przedmiotu należy po prostu założyć temat w "Kuźni", a w nim dostosować się do odpowiedniego szablonu, podanego niżej. Każdy rodzaj przedmiotów ma swój szablon. Administracja zezwala na edytowanie szablonu, jeśli zajdzie taka potrzeba. Treści w temacie od każdego przedmiotu można, a nawet warto ukryć przed innymi. Do tego trzeba założyć własny temat w dziale "Zaakceptowane":
Kod: Zaznacz cały
[b]Nazwa postaci:[/b] Wpisujemy imię i nazwisko/klan
[b]Ilość zaakceptowanych przedmiotów:[/b]


2. Nie istnieją żadne wymagania dotyczące możliwości tworzenia przedmiotów w kuźni. Taką możliwość posiada każdy gracz z zaakceptowaną Kartą Postaci.

3. Istnieją dwa typy przedmiotów, które różnią się nie tylko jakością, ale również sposobem zdobywania po zaakceptowaniu projektu:
  • Przedmioty zwykłe - każdy rodzaj tradycyjnego ekwipunku. Mogą to być miecze, zbroje, łuki czy jakiekolwiek elementy wyposażenia shinobi, stworzone z tradycyjnych, ogólnodostępnych materiałów, nieposiadające żadnych niezwykłych właściwości. Przedmioty z tej kategorii po prostu kupujemy w fabule poprzez złożenia zamówienia w sklepie z wyposażeniem, czy inny racjonalny sposób.
  • Artefakty - Przedmioty unikalne, jedyne w swoim rodzaju i nierzadko bardzo potężne. Mogą być wytworzone z rzadkich materiałów o znacznie lepszej jakości, posiadać niezwykłe właściwości lub być napędzane chakrą posiadacza. Takich niezwykłości nie dostaniemy w żadnym przeciętnym sklepie - zdobywa się je na wyprawach, najczęściej od rangi B w górę.
    Postać może posiadać do 3 stworzonych własnych artefaktów.

4. W przypadku odrzucenia przedmiotu obowiązuje 48h "blokady", po których to można wstawić kolejny. Przedmioty zaakceptowane nie są objęte tą regułą. Możliwe jest także nałożenie dłuższej blokady przez administratora lub moderatora głównego w przypadkach, które uzna za stosowne np. przesadnym wrzucaniem przedmiotów "na próbę", które pozbawione zdrowego rozsądku jedynie zabierają czas i energię oceniającym lub przez nieodpowiednie zachowanie w dyskusji nad przedmiotem.

5. W pierwszym poście danego tematu z przedmiotem umieszczamy pierwotny projekt. Wszelkie zmiany wynikłe z dyskusji nad nim umieszczamy w kolejnych postach, nie edytujemy kilka razy jednej wersji propozycji, aby wszyscy moderatorzy działu mogli prześledzić zmiany, jakie w nim zachodziły i np. nie proponowali rozwiązań, które we wcześniejszym etapie dyskusji zostały z niej usunięte.

6. Niedopuszczalne są zmiany "po rozmowie na gg". Przedmiot omawiany jest w temacie do niego przeznaczonym, a wszelkie jej modyfikacje powinny być poparte argumentacją zawartą w postach - do wglądu wszystkich moderatorów. Zmiany zaproponowane w ten sposób, bez poparcia ich argumentacją, mogą zostać odrzucone taką samą drogą.

7. Po zaakceptowaniu przedmiotu i jego przeniesieniu do tematu z zaakceptowanymi projektami, gracz jest zobowiązany potwierdzić zdobycie przedmiotu linkiem wklejonym również w swoim temacie z zaakceptowanymi przedmiotami. To samo dotyczy wytworzonych marionetek, trucizn, medykamentów itd. Nie ma konieczności natychmiastowego zaopatrywania się w zaakceptowane przedmioty, jednakże jeśli gracz będzie jedynie projektował do szuflady, wówczas może zostać nałożony na niego obowiązek wykupienia/zdobycia zaakceptowanych przedmiotów przed wrzuceniem kolejnego.

8. Możliwym jest tworzenie prostych substancji odurzających niewymagających umiejętności alchemicznych (np.ziołowe papierosy). Ich zdobycie możliwe jest na misji rangi C wzwyż, na której uzyskujemy dostęp do stałego ich źródła (w niewielkich ilościach). Takie "medykamenty" nie będą miały jednak żadnych właściwości mogących wpłynąć na rozgrywkę. Mogą pełnić rolę jedynie fabularnego smaczku dla postaci.


Szablony


Spoiler: pokaż
Szablon broni:
Kod: Zaznacz cały
[copy][tab=jutsu][timg=200][/timg]
[tname=Nazwa][/tname]
[tname=Typ][/tname]
[tname=Styl][/tname]
[tname=Rozmiary][tbox][tdial=Średnica,50]Brak[/tdial][tdial=Objętość,50]Brak[/tdial][/tbox][/tname]
[topis=Opis][justify][/justify][/topis]
[tname=Wymagania][tbox][tdial=Uniesienie,50]Brak[/tdial][tdial=Poprawne użycie,50]Brak[/tdial][/tbox][/tname]
[tname=Cena]X Ryō[/tname]
[tname=Link do tematu postaci][url=Link]KLIK![/url][/tname][/tab][/copy]


Szablon ubrań:
Kod: Zaznacz cały
[copy][tab=jutsu][timg=Wysokość_Obrazka]Obrazek[/timg]
[tname=Nazwa][/tname]
[tname=Typ][/tname]
[tname=Objętość][/tname]
[topis=Opis][/topis]
[tname=Wymagania][tbox][tdial=Założenie,50]Brak[/tdial][tdial=Pełna sprawność,50]Brak[/tdial][/tbox][/tname]
[topis=Dodatkowe]Opcjonalnie[/topis]
[tname=Cena]X Ryō[/tname]
[tname=Link do tematu postaci][url=Link]KLIK![/url][/tname][/tab][/copy]


Szablony unikatowych przedmiotów:
Kod: Zaznacz cały
[copy][tab=jutsu][timg=Wysokość_Obrazka]Obrazek[/timg]
[tname=Nazwa][/tname]
[tname=Typ][/tname]
[tname=Rozmiary][tbox][tdial=Średnica,50]Opcjonalnie[/tdial][tdial=Objętość,50][/tdial][/tbox][/tname]
[topis=Historia][/topis]
[topis=Opis][/topis]
[topis=Właściwości][/topis]
[tname=Wymagania][tbox][tdial=Założenie,50]Brak[/tdial][tdial=Pełna sprawność,50]Brak[/tdial][/tbox][/tname]
[topis=Dodatkowe]Opcjonalnie[/topis]
[tname=Zdobycie][/tname]
[tname=Link do tematu postaci][url=Link]KLIK![/url][/tname][/tab][/copy]


Kod: Zaznacz cały
[copy][tab=jutsu][timg=Wysokość_Obrazka]Obrazek[/timg]
[tname=Nazwa][/tname]
[tname=Typ][/tname]
[tname=Rozmiary][tbox][tdial=Długość ostrza,33]Opcjonalnie[/tdial][tdial=Długość rękojeści,33]Opcjonalnie[/tdial][tdial=Objętość,33][/tdial][/tbox][/tname]
[topis=Historia][/topis]
[topis=Opis][/topis]
[topis=Właściwości][/topis]
[tname=Wymagania][tbox][tdial=Założenie,50]Brak[/tdial][tdial=Pełna sprawność,50]Brak[/tdial][/tbox][/tname]
[topis=Dodatkowe]Opcjonalnie[/topis]
[tname=Zdobycie][/tname]
[tname=Link do tematu postaci][url=Link]KLIK![/url][/tname][/tab][/copy]


Szablon medykamentów:
Kod: Zaznacz cały
[copy][tab=jutsu][timg=Wysokość_Obrazka]Obrazek[/timg]
[tname=Nazwa][/tname]
[tname=Poziom][/tname]
[tname=Rodzaj](lek, trucizna, inne, itd.)[/tname]
[tname=Forma](płyn, gaz, stała)[/tname]
[tname=Sposób aplikacji][/tname]
[topis=Opis](cechy fizyczne takie jak kolor czy zapach)[/topis]
[topis=Działanie](szybkość i długość w turach)[/topis]
[tname=Link do tematu postaci][url=Link]KLIK![/url][/tname][/tab][/copy]


Wyjaśnienie pojęć:
    Nazwa: Nazwa danego przedmiotu
    Typ: W przypadku broni: typ danego przedmiotu, np. broń miotana; w przypadku ubrań, typ ubrania, np. ubiór, torba
    Objętość: Czyli ile miejsca zajmie dany przedmiot czy to w torbie czy podczas pieczętowania
    Rozmiary: Wielkość naszego przedmioty. Wymagana w przypadku tworzenia broni.
    Styl: Czyli styl walki do którego należy nasza broń.
    Opis: Opis przedmiotu.
    Cena: Proponowana cena przedmiotu, zmieniona lub zatwierdzona przez moderację.
    Właściwości: Dotyczy unikatów, specjalne zdolności danego przedmiotu, które czynią go unikalnym.
    Historia: Dotyczy unikatów, historia danego unikalnego przedmiotu.
    Ranga: Dotyczy medykamentów, ranga danego tworu medycznego.
    Rodzaj: Dotyczy medykamentów, trucizna, lekarstwo, antidota.
    Sposób aplikacji: Dotyczy medykamentów, sposób aktywowania trucizny/lekarstwa/antidotum.
    Działanie (szybkość i długość): Dotyczy medykamentów: w jaki sposób i jak długo działa dany medykament i jak szybko zaczyna oddziaływać na przeciwnika, uwzględniając jego wytrzymałość.


Wycena przedmiotów


1. Wszystko jest sztuką kompromisu. Wycena przedmiotu jest oparta w większości na analogii do istniejących kanonicznych przedmiotów, a także wcześniej zaakceptowanych projektów. Uwierzcie mi na słowo, że płaszczy, mieczy, kusz i zbroi do porównania mamy już bez liku. Dotychczas żaden przedmiot nie został jeszcze odrzucony przez brak porozumienia w sprawie ceny, zawsze udaje się znaleźć złoty środek.

2. Medykamenty nie posiadają ceny. Wystarczy odbyć trening odpowiedni dla danej rangi, bez kosztów. Należy jednak pamiętać, że do ich wytworzenia konieczny jest zestaw ziół/zestaw alchemiczny, w który należy zaopatrzyć się w sklepie.

3. Broń większa może być droższa, ponieważ potrzeba na nią więcej materiałów. Odwrotnie jest z bronią mniejszą lub masową.

4. Broń można ulepszyć. Zwyczajną poprzez kolejne wstawienie do kuźni i uwzględnienie nowych cech, następnie takich modyfikacji dokonujemy znów w sposób fabularny, podobnie jak przy pierwotnym zakupie. Unikaty natomiast trzeba wstawić do kuźni, dodać ulepszenia, a po akcepcie odbyć specjalną misję, aby ktoś nadał przedmiotowi takie właściwości.


Co dalej?


1. Projekt powinien pozostać w dziale przynajmniej kilkanaście godzin tak, aby wszyscy moderatorzy, albo ich większość miała czas ją obejrzeć. Jeśli zajdzie jakaś potrzeba to przedmiot może posiedzieć niezaakceptowany znacznie dłużej.

2. Administrator lub moderator główny mają prawo odrzucić projekt nawet pomimo akceptów od reszty moderatorów działu.

3. Do ostatecznego zaakceptowania przedmiotu wymagane jest zdobycie akceptacji połowy moderatorów działu (lub większości, jeśli ich liczba jest nieparzysta) oraz moderatora lub administratora ogólnego. Jeśli przedmiot jest naprawdę trywialny i "kosmetyczny", może wystarczyć jeden akcept moderatora działu, jednak wciąż wymagany jest akcept administratora/moderatora ogólnego.

4. W każdym momencie można usunąć wstawiony projekt lub poprosić o jego usunięcie.

5. Edycja przedmiotu wymaga tyle samo akceptacji co wrzucenie nowego.

6. Administrator ogólny i moderatorzy działu Kuźni mają 48 godzin na wypowiedzenie się w temacie gracza od momentu wrzucenia przedmiotu i ostatniego jego odpisu w temacie. Po 48 godzinach bez odzewu gracz ma pełne prawo upominać się o zajęcie się jego tematem.

7. Bardzo prosimy o uszanowanie czasu 48 godzin na wypowiedzenie się moderatorów w danym temacie. Pisanie na chacie próśb o odpis lub nagminne zaczepianie o to na gg daje prawo moderatorom do odrzucenia przedmiotu w ramach kary za nieodpowiednie zachowanie. W skrajnych przypadkach sprawa może zakończyć się banem na dział Kuźni.

8. Wraz z dodaniem możliwości multikonta zabrania się tworzenia przedmiotów na głównym jak i pobocznym jednocześnie.



Spisane niepisane zasady tworzenia przedmiotów zwykłych i artefaktów.


1. Artefakty nie mogą posiadać zbyt wielu unikalnych właściwości. Zazwyczaj ogranicza się je do jednej głównej i jednej pomniejszej (opcjonalnie). Przedmiotowi posiadającemu dwie potężne umiejętności drastycznie wzrasta ranga wyprawy w celu jego zdobycia.

2. Artefakty tworzone w kuźni nie wykonują technik za właściciela, ani nie władają żywiołami, których on sam nie posiada. Myślenie na zasadzie "potrzebna mi technika z dziedziny X ale nie chcę marnować na nią PH więc zrobię z nią artefakt", zazwyczaj jest widoczne i niedopuszczalne.

3. Konsekwencją punktu 2. jest zakaz nadawania artefaktom właściwości bazujących na zdolnościach innych klanów lub podrabiające je.

4. Artefakty nie dodają +x do statystyk, nie podwyższają rangi dziedzin, ani nie ulepszają pasywnych statystyk reberu.

5. Co do twardości, to artefakty mogą być nawet niemal niezniszczalne, jednak w parze ze zwiększoną twardością idzie zwiększenie rangi wyprawy po jego zdobycie. Jeśli zaś chodzi o twardość przedmiotów zwykłych, należy zerknąć do tematu z opisami atrybutów, gdzie w progach siły opisane zostało, co dzieje się z poszczególnymi materiałami i kiedy.

6. Zwykłe przedmioty nie zapewniają obrony przed technikami. W ogóle sformułowanie w opisach "chroni przed technikami do rangi X", jest często na wyrost ze względu na zróżnicowanie charakteru jutsu nawet na randze C. Nawet przyodziani w zbroje będziemy narażenie na obszarowe działanie katonu, a stalowy hełm nie oprze się błyskawicom. Oczywiście efekty wrogiej ofensywy mogą zostać znacząco zniwelowane, jednak wszystko zależy od indywidualnej sytuacji i nie może być to generalizowane w opisie przedmiotu. Wyjątkiem mogą być jedynie bardzo małe części ubioru lub bronie, które nie tyle ochronią nas przed czymkolwiek, lecz po prostu nie zostaną zniszczone pod naporem jutsu danej rangi.
Taka wytrzymałość sięga granicy technik rangi B (bez penetracyjnych B!)

7. Utworzony przedmiot może posiadać mechanizmy. Te pod względem technicznym traktujemy jak twory klanu Ayatsuri posługując się regulaminem tworzenia marionetek i mimo, że nie są artefaktami, zwykle muszą zostać zdobyte na misji. Podczas takiego wyzwania gracz powinien spotkać jakiegoś "twórcę" danego unikalnego przedmiotu. Zwykle jest to NPC pochodzący z klanu Ayatsuri, ale tak nie musi być. By nie wysyłać każdego chętnego na specjalny przedmiot na Pustynię. Mamy więcej możliwości, ogranicza nas przecież tylko wyobraźnia. Misje mogą odbywać się wszędzie. Bo może jest jakiś biegły wynalazca w Ryuzaku? Albo jakiś genialny kowal wśród samurajów? Czy może marionetkarz na wygnaniu w lasach Shinrin? Moderatorzy kuźni mają za zadanie zaznaczyć, że musi odbyć się misja i ustanowić jej rangę, reszta zależy już tylko od misjodawcy.

Uwaga! Dla modów!
Ukryty tekst. Treść widoczna tylko dla autora wpisu.
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 2123
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta:

Powrót do Kuźnia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość