Przeszczepy i eksperymenty

Przeszczepy i eksperymenty

Postprzez Defrevin » 17 maja 2015, o 17:38

Obrazek


Czym są przeszczepy?

Przeszczepy to niezwykle skomplikowane zabiegi, które wymagają ogromnych umiejętności od medyka prowadzącego taką operację. Zwyczajne przeszczepy od wielu pokoleń były stosowane przez niezliczonych iryoninów, którzy chcieli przywrócić bojowników różnych klanów do pełni zdrowia i gotowości bojowej - pamiętajmy, że czasy są ciężkie, więc trzeba być gotowym na wszystko, a kalecy shinobi nie są w żadnym stopniu użyteczni swoim rodom. Ostatnimi czasy jednak kilku niezwykle utalentowanym genetykom udało się odkryć nowy rodzaj przeszczepu - poprzez oddzielenie kilku alleli z kodu genetycznego pobranego od obiektu, który posiada tajemniczy limit krwi, znany jako Kekkei Genkai, można go przeszczepić innemu osobnikowi... i tym samym, po odpowiedniej kuracji przystosowawczej i ciężkich treningach, umożliwić mu korzystanie z tego limitu krwi. Zabieg taki jest jednak wyjątkowo niebezpieczny dla osoby, która ma otrzymać nową umiejętność, a powodzenie zabiegu w dużym stopniu zależy od umiejętności medyka prowadzącego.
Nieco inaczej jest z przeszczepami doujutsu - wbrew pozorom, te są znacznie bezpieczniejsze (w głównej mierze dlatego, że nie grzebie się w kodonie genetycznym, a tylko "wymienia" oko), lecz zarazem trudniejsze w wykonaniu - nawet mała skaza na oku, które ma być przeszczepione, uniemożliwia korzystanie z tajemniczej techniki. Poza tym, również liczą się umiejętności medyka - w końcu połączenie nerwu wzrokowego z okiem nie jest prostym zadaniem.
Niektóre Kekkei Genkai zaś wymagają dodatkowych właściwości - na przykład, aby móc tworzyć gliniane bomby, trzeba nie tylko posiadać odpowiednie geny, ale również mieć np. rękę ze specjalnym otworem - najczęściej również przeszczepioną.


Wymagania przeszczepu


    Wytrzymałość na poziomie 80 przy pierwszym przeszczepie i 120 przy drugim. W przypadku Umiejętności Wrodzonej Pasożyt, nie ma progu na pierwszą operację, a pozostałe wedle wartości wyżej. Oczywiście, im wyższa wytrzymałość tym większa szans przeżycia w przypadku niepowodzenia
  • Posiadanie odpowiedniego komponentu przeszczepu - najczęściej jest to fiolka z krwią tętniczą i szpik, ale może być też oko lub inne
  • By używać KG należy spełnić wymogi dotyczące żywiołów, na które się składają. Żywioły należy otwierać zgodnie z zasadami opisanymi w tym dziale Oznacza to, że do przeszczepu Mokutonu potrzebne jest wcześniejsze otworzenie Suitonu i Dotonu zgodnie z dopiskiem na końcu wątku.
  • Wiedza o możliwości wykonywania przeszczepów ani ich przebiegu nie jest powszechnie dostępna. Aby takową zdobyć należy udać się na misję co najmniej rangi B (lub równoważną wyprawę rangi C), po uzyskaniu wcześniejszej zgody administracji. Drugim sposobem jest pozyskanie tej wiedzy w sposób fabularny od postaci innego gracza, której ten temat nie jest obcy.


Zasady przeszczepów i ich pozyskiwania

  • Można posiadać maksymalnie dwa przeszczepione Kekkei Genkai (trzy w wypadku Umiejętności Wrodzonej Pasożyt)
  • Komponenty można pozyskać tylko od żywych graczy
  • Dodatkowe Kekkei Genkai jest trudniejsze w opanowaniu, dlatego aby podnieść rangę, trzeba zapłacić dodatkowe 50% PH (dla pierwszego dodatkowego KG) i 100% PH (dla drugiego)
    + Np. by podwyższyć pierwsze KG z rangi C na B, trzeba zapłacić 225 PH (150 PH bazowe + 50% z tego), a drugie - 300 PH (2x cena bazowa)
  • Pierwsze przeszczepione Kekkei Genkai można podnieść do rangi S, zaś drugie - tylko do rangi A.
  • Techniki przeszczepionych Kekkei Genkai kosztują o 1/4 chakry więcej dla pierwszego przeszczepu i 1/2 więcej dla drugiego (bez umiejętności pasywnych - kosztują tyle samo co u normalnych)
  • W przypadku przeszczepionego doujutsu można wykorzystywać jego zdolności na tej samej randze dziedziny klanowej, którą posiadał dawca, jednak po trzykrotnie większym koszcie (zarówno dla pierwszego i drugiego przeszczepu). Większe zużycie czakry zostaje zniwelowane w momencie wykupienia odpowiedniej rangi dziedziny klanowej tego doujutsu - obowiązuje nas koszt taki, jak dla normalnie przeszczepionego Kekkei Genkai.
    + Jeżeli techniki nic nie kosztują, wykonanie ich wywołuje szybsze zmęczenie
  • Osoby będące Jinchuuriki lub sakryfikantami Przeklętej Pieczęci mogą przeszczepić sobie tylko jedno KG (Dwa w przypadku Umiejętności Wrodzonej Pasożyt).


Informacje dla medyków

  • Wymagana jest znajomość techniki Ishoku (dostępna od rangi A)
  • Trzeba dokładnie opisać wykonanie zabiegu - minimum 30 linijek treści, ale oczywiście - im więcej, tym większa szansa powodzenia.
  • Większe szanse na wykonanie udanej operacji daje także doświadczenie w tego typu zabiegach, wsparcie innego gracza-medyka, a także wyższa niż wymagana ranga kontroli czakry i Iryōjutsu.
  • Ocenę zabiegu wydaje administracja.


Przeszczep dla samego siebie

  • Aby przeszczep się powiódł, musi on być bardzo wytrzymałym fizycznie (120)
  • Opis przeszczepu musi być 2x dłuższy
  • Medyk może mieć wtedy tylko jeden przeszczep - podczas operacji narusza się stabilność alleli i nie są one w stanie przyjąć następnego Kekkei Genkai.


Lista komponentów do przeszczepu


Klany z dojutsu, gdzie możliwe korzystanie jest jedynie z umiejętności oka:
- Hyuuga - oko (niemożliwe do samodzielnego przeszczepu)
- Ranmaru - oko (niemożliwe do samodzielnego przeszczepu)
Możliwa jest nauka technik powyższych klanów dopiero w momencie, gdy gracz je pozna, a także przeszczepione zostaną także krew i szpik. Nie wlicza się to oczywiście jako kolejny przeszczep, a jego uzupełnienie. Możliwe jest wykonanie jednego zabiegu.

Klany/Szczepy, które można przeszczepić w całości:
- Hoshigaki - krew, szpik
- Kaguya - krew, szpik, kościec (niemożliwe do samodzielnego przeszczepu)
- Koseki - krew, szpik
- Senju - krew, szpik
- Uchiha - oko (niemożliwe do samodzielnego przeszczepu)
- Yuki - krew, szpik
- Sabaku - krew, szpik
- Haretsu - krew, szpik
- Terumi - krew, szpik
- Maji - krew, szpik
- Kaminari - krew, szpik
- Dohito - krew, szpik, ręka (niemożliwe do samodzielnego przeszczepu)
+ Dla Dohito najważniejsza jest ręka - co do genów, można użyć również genów Haretsu.

Klany/Szczepy, których nie można przeszczepić:
- Inuzuka
- Aburame
- Juugo - możliwe jest zdobycie Akuma no Kigo. Więcej informacji tutaj
- Akimichi
- Kami
- Ayatsuri
- Wyznawcy Jashina
- Nara
- Yamanaka
- Shabondama
- Kakuzu
- Hoozuki



Eksperymenty


W świecie Naruto nie mieliśmy do czynienia jedynie z przeszczepami zdolności klanowych, lecz również wieloma medycznymi "eksperymentami", choć obiekty badań nie zawsze dobrowolnie poświęcały się w imię nauki. Ostatecznie jednak możliwe było stworzenie wojownika nie do końca ludzkiego, a przynajmniej odbiegającego od normy. Ich umiejętności nierzadko dorównywały niezwykłością niektórym klasycznym Limitom Krwi, a przy tym były równie zabójcze lub użyteczne. Przykładem modyfikacji ciała poprzez eksperyment może być gruczoł z trucizną Hanzo, pajęcze nici Kidomaru czy sztuczna ręka Danzo Shimury albo Naruto. Aby zafundować również swojej postaci takowe wzmocnienie, należy spełnić kilka warunków:
  • Postać musi posiadać UW Pasożyt. Tylko dla nich dostępne są eksperymenty z racji na plastyczny materiał genetyczny, który łatwiej dostosowuje się do obcych, np. zwierzęcych tkanek.
  • Wytrzymałość na poziomie takim samym jak przy klasycznym przeszczepie KKG, przy czym wciąż obowiązują tutaj obniżone wartości dla postaci z UW Pasożyt.
  • Należy posiadać wiedzę o eksperymentach, tzn. o możliwości przeprowadzenia takich operacji. Można zdobyć ją razem z wiedzą o przeszczepach, choć nie jest konieczne poznanie obu przypadków.
  • Należy pozyskać materiały do eksperymentu lub odpowiednią wiedzę dotyczącego konkretnego przypadku, który chcemy opracować. Co innego jest dowiedzenie się o możliwości wykonywania eksperymentu, a co innego zdobycie potrzebnych komponentów, wiedzy oraz narzędzi.
  • Efektem eksperymentu nie może być umiejętność działająca pod wpływem chakry. Mówimy tutaj o stałych modyfikacjach ciała. Możemy posiąść konkretne umiejętności, które wynikają ze specyfiki eksperymentu, lecz w żadnym wypadku nie zyskamy np. kontroli nad ogniem czy innych "magicznych" mocy.

Przebieg eksperymentu jest taki sam jak w przypadku przeszczepu. Informacje na ten temat znajdują się w akapicie "Informacje dla medyków" powyżej.

Proces opracowywania własnego eksperymentu oraz ograniczenia:
  • Aby móc opracować eksperyment należy najpierw uzyskać zgodę administracji poprzez napisanie prośby w odpowiednim temacie. Warunkiem uzyskania takowej jest staż aktywnej gry na forum (przez czas, w którym gracz i administracja uzna, że takowe wzmocnienie po prostu się należy, nie ma tutaj jasno określonego czasu gry, który trzeba "odbębnić") oraz przekroczenie progu zebranych 1000 PH.
  • Postać z UW Pasożyt może poddać się maksymalnie dwóm eksperymentom. Pierwszy po przekroczeniu 1000 PH, drugi natomiast po 2000 PH. Każdy eksperyment zabiera slot na przeszczepione KKG, tak więc modyfikując swoje ciało dwukrotnie, będziemy mogli przeszczepić sobie tylko jeden Limit Krwi. Będzie on jednak wciąż traktowany jako pierwsze przeszczepione KKG w kwestii kosztów jego rozwoju i kosztów użycia w chakrze.
  • Po uzyskaniu zgody na przeprowadzenie eksperymentu, możemy opracować jego projekt w Kuźni. Tam musi uzyskać wymaganą liczbę akceptacji moderatorów, a także zostaje mu określona ranga wyprawy (lub misji), na której takowy eksperyment można "zdobyć", tzn. zebrać komponenty, wiedzę, czy inne potrzebne fabularnie rzeczy. W przypadku prostych zabiegów nie będzie takiej konieczności, jednak każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
  • Po uzyskaniu akceptów moderatorów Kuźni możemy poddać się eksperymentowi i cieszyć się swoim mutantem.
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 2095
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta:

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość