Infobrokerzy

Infobrokerzy

Postprzez Exodia » 8 lis 2017, o 22:28

Infobrokerzy
Są to osoby które zajmują się sprzedażą i kupnem informacji wszelkiego rodzaju. Od pozornie błahych do takich o strategicznym znaczeniu. Powiązani z tajemniczymi organizacjami mają zaplecze zaufanych ludzi, których zadaniem jest zbieranie owych informacji i ich weryfikacja. Z uwagi na szerokie znajomości i układy, z takich ludzi lepiej nie robić sobie wrogów. Nawet organizacje o wątpliwej moralności respektują ich przynależność, korzystając z ich usług i nie psując relacji za ich "plecami". Usługi te są drogie i nie każdy może sobie na nie pozwolić, a samo zdobycie informacji o ich działalności i lokalizacji jest problematyczne, ale wiedza, którą można dzięki nim pozyskać, jest zdecydowanie warta włożonych kosztów i wysiłków.

    Mechanika infobrokerów:
  • Są to jednostki u których gracze mogą nabyć informacje odnośnie konkretnych osób, technik, zjawisk czy też organizacji.
  • Żeby dowiedzieć się o lokalizacji infobrokera, należy odbyć misję B, w której prowadzący (w ramach nagrody bądź przez wyciągnięcie informacji z przeciwnika) poda nam miejsce urzędowania kogoś takiego. "Przypadkowe" trafienie do tematu z brokerem będzie karane.
  • Korzystając z usług brokera informacji należy przede wszystkim zaopatrzyć się w duże ilości pieniędzy - tym więcej, im bardziej trudna w zdobyciu była informacja. Nie ma cennika, nie ma przelicznika. Każdy przypadek jest indywidualny (-25% w przypadku sprzedaży członkowi organizacji).
  • Broker może odmówić świadczenia usług powołując się na klauzulę sumienia, bezpieczeństwa osobistego i interesów organizacji.
  • Nikt nie jest wszechmogący - w niektórych przypadkach potrzeba będzie czasu na zdobycie informacji. W takim wypadku gracz może odmówić albo też zapłacić i poczekać na fabule na wyniki (2 tygodnie czasu rzeczywistego).
  • Czasem wymagane będzie podanie konkretnych informacji o celu, jeśli nie jest szeroko rozpoznawalny. Miejsce zamieszkania, nawyki, ostatnia znana lokalizacja itd. Wszystko co mogłoby pomóc w zlokalizowaniu delikwenta.
  • Istnieje też opcja sprzedawania brokerowi informacji o graczach i ich umiejętnościach. Trzeba być jednak odpowiednio postawionym członkiem Kruków, żeby gracz jako źródło był wiarygodny.
  • Brokerzy rezydują jedynie w miastach kupieckich i są pod stałą protekcją Kruków. Wejście w konflikt z nimi może zaowocować przykrościami dla postaci.
  • Prowadzenie infobrokerów jest domeną wyłącznie członków Moderacji/Administracji i upoważnionych przez nich osób,
    nie mogą być też wykorzystywane do misji, bądź pojawiać się w nich, bez wcześniejszego kontaktu z Administratorem Fabularnym.


Poszukiwanie przestępców
Po umieszczeniu kogoś w Bingo Booku, dana osoba zyskuje status poszukiwanej żywej lub martwej, a także określa się nagrodę za dostarczenie jej do rąk władz w prowincji, w której dany list gończy wystawiono. Jak jednak zabrać się za poszukiwanie osoby, która nie chce być odnaleziona? Oto kilka podstawowych zasad i sposobów postępowania dla tych, którzy chcą zostać Łowcami Głów:
  • Bingo Booki, czyli książki zawierające oficjalne informacje na temat poszukiwanych w danej prowincji przestępców, znajdują się w Siedzibie Władzy rodu władającego danym obszarem. Nie oznacza to, że jest to wiedza chroniona czy trudna do pozyskania. Wystarczy poprosić o wgląd do BB w siedzibie rodu i zazwyczaj nie ma przeciwwskazań do ich udostępnienia. Alternatywnym sposobem jest zainteresowanie się Tablicą Ogłoszeń znajdującą się w większości osad (raczej nie w wioskach). Wystarczy przestudiować wywieszone na niej ogłoszenia i voila! Ważne jest jednak to, że trzeba daną wiedzę posiąść fabularnie poprzez napisanie posta, nawet jeśli jest to wyłącznie formalność.
  • Dane na temat przestępców zyskujemy takie, jakie w danym momencie znajdują się na listach gończych. Wiedza postaci magicznie nie aktualizuje się, gdy w BB zmieni się np. wygląd lub nagroda za głowę poszukiwanego.
  • Zakazuje się "przypadkowych" spotkań z kimkolwiek i dotyczy to nie tylko osób poszukiwanych. Na "przypadkowe" spotkanie fabularne muszą zgodzić się wszyscy gracze biorący w nim udział. Nawet jeśli jesteśmy w tym samym temacie, bo pokierowała nas tam misja, to historie graczy nie powinny się ze sobą przeplatać, jeśli oni sobie tego nie życzą. Nie da się więc znaleźć poszukiwanego przez przypadek wchodząc do tematu, gdzie aktualnie się znajduje.
  • Bez żadnych wyraźnych poszlak czy tropów dotyczących kryjówki zbiega, najrozsądniejszą opcją jest skorzystanie z usług infobrokera. Może nam on dostarczyć informacji np. o tym gdzie znajduje się poszukiwana przez nas kryjówka zbiega, lub pod czyimi usługami teraz działa. Cokolwiek by to nie było, infobroker zapewnia zawsze jakiś punkt zaczepienia.
  • W zależności od uzyskanych wskazówek można przymierzać się do spotkania z poszukiwanym. Zawsze jednak przed niespodziewanym wtargnięciem do tematu należy skonsultować się z Administracją w celu zweryfikowania, czy zebrane poszlaki są wystarczające do tego, aby złożyć komuś niezapowiedzianą wizytę. W takim przypadku może to być wejście nawet w połowie wykonywanej przez naszą ofiarę misji. Grunt to mieć solidne podstawy i uzasadnienie pojawienia się we właściwym miejscu akurat we właściwym czasie.
  • Gdy podczas konfrontacji jesteśmy świadomi, że stojąca przed nami postać jest poszukiwana, można od razu użyć prewencyjnie środków przymusu bezpośredniego. Jeśli jednak nie pozyskaliśmy wcześniej danych z BB lub Tablicy Ogłoszeń, wówczas atak nie ma podstaw fabularnych i może zostać ukarany przez Siły Wyższe.
  • Odeskortowanie schwytanej postaci innego gracza przed oblicze wymiaru sprawiedliwości może odbywać się w formie fabuły z MG. Jeśli postacie są zbliżone do siebie poziomem i przestępca ma szansę na ucieczkę, możliwe jest zainscenizowanie z Mistrzem Gry jednej próby ucieczki, której okoliczności są w pełni ustalane przez prowadzącego. Osoba taka musi wcześniej skonsultować się z Administracją, aby przedyskutować pomysł na taką sesję. W przypadku gdy różnica poziomów między postaciami jest kolosalna, wówczas kolejnym postem po schwytaniu przestępcy może być już zameldowanie się pod Bramą Miasta, w którym wyznaczono nagrodę.
    Osobami upoważnionymi do prowadzenia fabuły z próbami ucieczki są misjodawcy z uprawnieniami do sędziowania walk między graczami, lub posiadający przydział do prowadzenia misji przynajmniej rangi B.
  • Gdy ścigany przez nas złoczyńca zginie i zależy nam na zyskaniu sławy lub pieniędzy (w przypadku gdy w BB oferowana była nagroda również za martwego), po stronie gracza leży dostarczenie do właściwego Rodu dowodów na swój sukces. Najlepsze będzie oczywiście ciało lub część ciała przestępcy, lecz jeśli jest to niemożliwe, przydatni są też świadkowie, nasze własne wspomnienia (niektóre klany potrafią je odczytywać i na ich podstawie weryfikować zeznania) lub inne.
  • W przypadku, gdy jakaś postać (nie tylko przestępca, gdyż dotyczy to wszystkich forumowych sław), może poszczycić się rozgłosem na skalę Globalną, wówczas ich znalezienie może okazać się o wiele łatwiejsze z racji tego, że są oni obiektem powszechnego zainteresowania. W przypadku celebryty, który nie stroni od ludzi i nie ukrywa się w ciemnej jaskini, wystarczy zwykła misja D aby dowiedzieć się, w jakiej prowincji i mieście znajduje się jego dom oraz gdzie był ostatnio widziany (liczą się takie miejsca, gdzie mógł zostać rozpoznany i ta plotka miała szansę pójść w świat). Należy jednak zaznaczyć, że otrzymamy najczęściej takie informacje, jakie są znane opinii publicznej. Jeśli zależy nam na dokładnej lokalizacji w danej chwili, to należy wysilić się, korzystając z opisanych wyżej metod. Analogicznie z postaciami ze sławą Prowincjową i Krainową, lecz wtedy musimy zawęzić krąg poszukiwań do obszaru, gdzie dana postać jest rozpoznawalna.
Administrator Fabularny
W razie jakichkolwiek pytań czy spraw, pisać na gg/PW. Chętnie pomogę : )
Avatar użytkownika

Exodia
Administrator
 
Posty: 2061
Dołączył(a): 8 gru 2015, o 15:36
Wiek postaci: 0
Ranga: Admin Fabularny
GG: 45935453
Multikonta: Murai

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość