Punkty Historii

Punkty Historii

Postprzez Defrevin » 15 lut 2015, o 23:10

Obrazek


Czym są Punkty Historii?

Jak wiadomo, w życiu ninja od samego początku chodzi o rozwój. Celem każdego ninja jest osiągnąć jak najwyższy poziom, stać się kimś niebezpiecznym dla przeciwników - najlepiej tak, by drżeli na samo wspomnienie jego imienia, a także aby zyskać w oczach pobratymców. Należy też zaznaczyć, że wielu z nich ma wielkie szanse zapisać się na kartach historii. Wystarczy po prostu chcieć i cały czas nad sobą pracować, aż w końcu osiągnie się upragnioną sławę.
Na naszym forum motorem napędowym, prowadzącym rozwój postaci do przodu, są właśnie Punkty Historii. Ich zdobycie wiąże się z wykonywaniem różnorakich czynności, i to dokładnie za ich pomocą zdobywamy następne umiejętności, podwyższamy swoje doświadczenie oraz zwiększamy nasze możliwości zarówno fizyczne, jak i psychiczne.


Jak otrzymać Punkty Historii?

Obrazek

Tak jak widać na powyższym obrazku, istnieją trzy sposoby zdobywania Punktów Historii.

Misje
Pierwszym sposobem na rozwój postaci - i wysoce prawdopodobne, że najważniejszym - jest wykonywanie misji. Można je przyjąć zarówno od lidera klanu, do którego należy nasza postać, jak i natknąć się na zleceniodawcę przez zupełny przypadek. Oba rodzaje liczą się na równi - w końcu misja to misja, niezależnie czy oficjalna, czy zrobiona na boku w znanych tylko naszej postaci celach. Istnieją różne rodzaje wykonywanych misji - zaznaczamy je wedle poziomu trudności jako Misje rangi D, C, B, A i S. Każda z nich polega na czym innym i daje różne bonusy dla shinobi wykonującego dane zadanie. Najczęściej wynagrodzeniem jest trochę pieniędzy i właśnie PH, które można później rozdzielić na potrzebne nam umiejętności/atrybuty.
Więcej na temat misji, ich rodzajów i nagród za nie znajdziesz w tym wątku.
Punkty Historii można otrzymać również na eventach i mini-eventach. W takim wypadku niezależnie od tego, co się stanie z naszą postacią, również otrzymujemy na koniec eventu/minieventu określoną przez prowadzącego ilość PH.

Pojedynki
Chyba nikogo nie dziwi to, że żywot ninja nie jest usłany różami i często trzeba utrzymywać się przy życiu poprzez stoczenie walki z innym przedstawicielem tego fachu. Zarówno sparingi, walki turniejowe, jak i potyczki na śmierć i życie - wszystkie z wyżej wymienionych dają walczącym trochę doświadczenia i poprawiają ich umiejętności, sprawiając że stają się oni coraz silniejsi i mogą wciąż się rozwijać.
Pojedynki między graczami odbywają się w sposób następujący - każdy z walczących opisuje swoje ruchy, które wykonuje aby zadać obrażenia oponentowi, a następnie wszystko ocenia przydzielony do tego zadania sędzia, który porównuje ruchy walczących oraz ich statystyki, i na tego podstawie wydaje werdykt - mówi, co się wydarzyło, co sięgnęło celu a co nie i przekazuje to obecnym, razem z ich obecnym stanem. Po zakończonym pojedynku obie strony otrzymują należne im Punkty Historii, zależnie od ich różnicy poziomów i rozwiązania walki.
Warto przy tym zaznaczyć, że każdy walczący oprócz normalnego opisu rzeczy, które oponent może dojrzeć, opisuje również Ukryty Ruch (w skrócie UR), w którym daje sędziemu znać o aktywacji wszelakich pułapek lub wykonaniu ruchów, których oponent zwyczajnie nie mógł lub nie dałby rady zobaczyć. Dodaje to walkom pewnego smaczku i sprawia, że trzeba przewidywać intencje wroga i odpowiednio je kontrować.
Więcej na temat zasad toczenia pojedynków przeczytacie tutaj.

Prowadzenie fabuły
Rozwój postaci poprzez wykonywanie misji jest oczywiście bardzo ważny i uzasadniony - w końcu shinobi rozwija się najlepiej właśnie poprzez nabywanie doświadczenia przez wykonywanie zawodu ninja. Jednak nie samymi misjami i walkami ninja żyje (no, może, ale zazwyczaj sporo przez to traci) i musi czasem mieć wolne, a przez stosunki międzyludzkie również można się doskonalić.
Punkty Historii zdobywamy poprzez prowadzenie rozmów z innymi graczami, branie aktywnego udziału w akcjach i eventach, pisanie wszelkiego rodzaju fabularnych postów i ogólne tworzenie świata poprzez czyny swojej postaci.
Punkty Historii na podstawie ilości postów i ich jakości przydzielają Administratorzy i Moderatorzy Globalni, i tylko oni znają przelicznik, na którego podstawie przydzielona jest ich określona ilość. Aby otrzymać punkty, wystarczy po ostatecznym zakończeniu udziału postaci w danym wątku zwrócić się z prośbą do Admina lub Moda, i ten w odpowiednim poście w tym samym temacie powiadomi, ile punktów otrzymaliśmy.


Rozliczenia Punktów Historii

Okej, otrzymaliśmy jakieś Punkty Historii za pomocą jednego z opisanych powyżej sposobów. Teraz trzeba je przecież jakoś spożytkować, prawda? Najważniejszym na chwilę obecną będzie wspomnienie w KP o tym, że w ogóle posiedliśmy PH. Wpisujemy je sobie do karty postaci razem z linkiem do wątku, w którym je nabyliśmy. Robimy to za pomocą kodu [url=link]. Gdy to już zrobimy, możemy wejść do swojego wątku z rozliczeniami PH, w którym dajemy znać Administracji, że dokonujemy danego zakupu. Wpisujemy tam poprzedni stan konta PH, ilość punktów które chcemy wydać (wraz z tym, co chcemy nabyć) oraz ilość, która nam pozostanie. Gdy to uczynimy, możemy z czystym sumieniem odjąć PH z konta i wpisać sobie nabytą dziedzinę/ilość atrybutów do Karty Postaci.


Punkty Historii - za co i ile?


Misje
  • Misja rangi D - 20 PH
  • Misja rangi C - 50 PH
  • Misja rangi B - 80 PH
  • Misja rangi A - 140 PH
  • Misja rangi S - 180 PH
Za wyprawy, minieventy i eventy ilość otrzymanych PH określa prowadzący po konsultacji z Administracją.

Pojedynki
Wynagrodzenie za walki opiera się na różnicy pomiędzy ilością wydanych PH walczących postaci. Im większa różnica, tym mniej PH dla postaci silniejszej, a tym więcej dla postaci słabszej.

Obrazek
W przypadku gdy obie walczące postacie mają wydane ponad 3000 PH, zakresy różnicy PH z powyższej tabelki wzrastają o połowę (0-750; 751-1499; 1500+)

Wynagrodzenie podane w tabelce waha się w przedziale wartości zależnym od jakości przeprowadzonej walki. Nie zawsze przegrany prezentuje taki poziom, aby otrzymać cokolwiek za porażkę, a czasami toczy bardzo wyrównany bój i pomimo przegranej pozwoli to danej postaci się rozwinąć i stać się lepszym. Analogicznie dotyczy to postaci silniejszej. Im słabszy jest pokonany przeciwnik, tym mniej umiejętności i użytecznych doświadczeń wyciągniemy z tryumfu, dlatego wynagrodzenie dla postaci bardziej rozwiniętej zmniejsza się w przypadku rosnącej różnicy PH. O ostatecznej wartości z widełek decyduje sędzia lub administracja (w przypadku problemów z oceną jakości walki czy innych uchybień). W przypadku gdy pojedynek zakończy się śmiercią jednego z walczących, wygrany oprócz wynagrodzenia podanego w tabelce, otrzymuje równowartość 2% wydanych PH pokonanego.

W przypadku walk treningowych, czyli pojedynków wcześniej uzgodnionych między graczami, z MG pełniącym rolę sędziego (niekonieczne z sędzią obecnym fabularnie na polu walki), wynagrodzenie liczy się jako fabuła, lecz jest liczona podwójnie. W celu otrzymania wynagrodzenia po odbyciu takiego pojedynku, zgłaszamy go w temacie z prośbami o wycenę fabuły, tak samo jak inne fabularne posty. W przypadku widowiskowego pojedynku z użyciem zaawansowanych technik czy wykorzystywania maksimum potencjału postaci, wynagrodzenie może być większe, lecz jest ono wówczas ustalane indywidualnie i nie ma tutaj sztywnych zasad co do oceny.

Skrytobójstwo: Wiadomo, że nie każdy shinobi dąży do otwartej walki twarzą w twarz. Niektórzy preferują metody skrytobójcze, po których próżno szukać sprawcy. Nie mówimy tutaj jednak o nagłym, jawnym ataku podczas pogawędki dwóch postaci w przysłowiowym parku, lecz działaniach z ukrycia, popartych motywem i często odpowiednimi przygotowaniami. Wyeliminowanie innej postaci w taki sposób nie może być ujęte w ramach pojedynku, lecz jest to wyczyn nagradzany równowartością do 5% PH wydanych przez pokonaną postać (nagroda może być mniejsza np. w przypadku dobicia przeciwnika zranionego przez kogoś innego, zabójstwa słabszych postaci "przypadkiem" np. techniką obszarową itd.) Takie samo wynagrodzenie przysługuje również w przypadku pochwycenia żywcem, jeśli takie zachowanie ma podłoże fabularne. Warunkiem jest takie zabójstwo/obezwładnienie drugiej postaci, które nie daje jej szans na obronę i nie przeistacza się ono w pełnoprawny pojedynek.


Opłaty w Punktach Historii


Atrybuty
  • Atrybut w zakresie 1-50 - 3PH za 1 PA
  • 51-100 - 4PH
  • 101-150 - 6PH
  • 151-200 - 8PH
  • 201-250 - 10PH
  • Powyżej 250 - 12PH

Dziedziny
  • Dziedzina rangi D - 50 PH
  • Dziedzina rangi C - 100 PH
  • Dziedzina rangi B - 150 PH
  • Dziedzina rangi A - 220 PH
  • Dziedzina rangi S - 290 PH
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 2083
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta:

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron