Punkty Historii

Punkty Historii

Postprzez Defrevin » 15 lut 2015, o 23:10

Obrazek


Czym są Punkty Historii?

Jak wiadomo, w życiu shinobi od samego początku chodzi o rozwój. Celem każdego ninja jest osiągnąć jak najwyższy poziom, stać się kimś niebezpiecznym dla przeciwników - najlepiej tak, by drżeli na samo wspomnienie jego imienia, a także aby zyskać w oczach pobratymców. Należy też zaznaczyć, że wielu z nich ma wielkie szanse zapisać się na kartach historii. Wystarczy po prostu chcieć i cały czas nad sobą pracować, aż w końcu osiągnie się upragnioną sławę.
Na naszym forum motorem napędowym, prowadzącym rozwój postaci do przodu, są właśnie Punkty Historii. Ich zdobycie wiąże się z wykonywaniem różnorakich czynności, i to dokładnie za ich pomocą zdobywamy następne umiejętności, podwyższamy swoje doświadczenie oraz zwiększamy nasze możliwości zarówno fizyczne, jak i psychiczne.


Jak otrzymać Punkty Historii?

Obrazek

Tak jak widać na powyższym obrazku, istnieją trzy sposoby zdobywania Punktów Historii.

Misje
Pierwszym sposobem na rozwój postaci - i wysoce prawdopodobne, że najważniejszym - jest wykonywanie misji. Można je przyjąć zarówno od lidera klanu, do którego należy nasza postać, jak i natknąć się na zleceniodawcę przez zupełny przypadek. Oba rodzaje liczą się na równi - w końcu misja to misja, niezależnie czy oficjalna, czy zrobiona na boku w znanych tylko naszej postaci celach. Istnieją różne rodzaje wykonywanych misji - zaznaczamy je wedle poziomu trudności jako Misje rangi D, C, B, A i S. Każda z nich polega na czym innym i daje różne bonusy dla shinobi wykonującego dane zadanie. Najczęściej wynagrodzeniem jest trochę pieniędzy i właśnie PH, które można później rozdzielić na potrzebne nam umiejętności/atrybuty.
Więcej na temat misji, ich rodzajów i nagród za nie znajdziesz w tym wątku.
Punkty Historii można otrzymać również na eventach i mini-eventach. W takim wypadku niezależnie od tego, co się stanie z naszą postacią, również otrzymujemy na koniec eventu/minieventu określoną przez prowadzącego ilość PH.

Pojedynki
Chyba nikogo nie dziwi to, że żywot shinobi nie jest usłany różami i często trzeba utrzymywać się przy życiu poprzez stoczenie walki z innym przedstawicielem tego fachu. Zarówno sparingi, walki turniejowe, jak i potyczki na śmierć i życie - wszystkie z wyżej wymienionych dają walczącym trochę doświadczenia i poprawiają ich umiejętności, sprawiając że stają się oni coraz silniejsi i mogą wciąż się rozwijać.
Pojedynki między graczami odbywają się w sposób następujący - każdy z walczących opisuje swoje ruchy, które wykonuje aby zadać obrażenia oponentowi, a następnie wszystko ocenia przydzielony do tego zadania sędzia, który porównuje ruchy walczących oraz ich statystyki, i na tego podstawie wydaje werdykt - mówi, co się wydarzyło, co sięgnęło celu a co nie i przekazuje to obecnym, razem z ich obecnym stanem. Po zakończonym pojedynku obie strony otrzymują należne im Punkty Historii, zależnie od ich różnicy poziomów i rozwiązania walki.
Warto przy tym zaznaczyć, że każdy walczący oprócz normalnego opisu rzeczy, które oponent może dojrzeć, opisuje również Ukryty Ruch (w skrócie UR), w którym daje sędziemu znać o aktywacji wszelakich pułapek lub wykonaniu ruchów, których oponent zwyczajnie nie mógł lub nie dałby rady zobaczyć. Dodaje to walkom pewnego smaczku i sprawia, że trzeba przewidywać intencje wroga i odpowiednio je kontrować.
Więcej na temat zasad toczenia pojedynków przeczytacie tutaj.

Prowadzenie fabuły
Rozwój postaci poprzez wykonywanie misji jest oczywiście bardzo ważny i uzasadniony - w końcu shinobi rozwija się najlepiej właśnie poprzez nabywanie doświadczenia przez wykonywanie zawodu ninja. Jednak nie samymi misjami i walkami shinobi żyje (no, może, ale zazwyczaj sporo przez to traci) i musi czasem mieć wolne, a przez stosunki międzyludzkie również można się doskonalić.
Punkty Historii zdobywamy poprzez prowadzenie rozmów z innymi graczami, branie aktywnego udziału w akcjach i eventach, pisanie wszelkiego rodzaju fabularnych postów i ogólne tworzenie świata poprzez czyny swojej postaci. Punktów tych nie można otrzymać na normalnych misjach, no chyba że wydarzenia w niej znacząco wpływają na charakter lub przyszłość prowadzonego shinobi.
Punkty Historii na podstawie ilości postów i ich jakości przydzielają Administratorzy i Moderatorzy Globalni, i tylko oni znają przelicznik na którego podstawie przydzielona jest ich określona ilość. Aby otrzymać punkty, wystarczy po ostatecznym zakończeniu udziału postaci w danym wątku zwrócić się z prośbą do Admina lub Moda, i ten w odpowiednim poście w tym samym temacie powiadomi, ile punktów otrzymaliśmy.


Rozliczenia Punktów Historii

Okej, otrzymaliśmy jakieś Punkty Historii za pomocą jednego z opisanych powyżej sposobów. Teraz trzeba je przecież jakoś spożytkować, prawda? Najważniejszym na chwilę obecną będzie wspomnienie w KP o tym, że w ogóle posiedliśmy PH. Wpisujemy je sobie do karty postaci razem z linkiem do wątku, w którym je nabyliśmy. Robimy to za pomocą kodu [url=link]. Gdy to już zrobimy, możemy wejść do swojego wątku z rozliczeniami PH, w którym dajemy znać Administracji, że dokonujemy danego zakupu. Wpisujemy tam poprzedni stan konta PH, ilość punktów które chcemy wydać (wraz z tym, co chcemy nabyć) oraz ilość, która nam pozostanie. Gdy to uczynimy, możemy z czystym sumieniem odjąć PH z konta i wpisać sobie nabytą dziedzinę/ilość atrybutów do Karty Postaci.


Punkty Historii - za co i ile?


Misje
  • Misja rangi D - 20 PH
  • Misja rangi C - 50 PH
  • Misja rangi B - 80 PH
  • Misja rangi A - 140 PH
  • Misja rangi S - 180 PH
Za wyprawy, minieventy i eventy ilość otrzymanych PH określa prowadzący po konsultacji z Administracją.

Pojedynki
  • Walka shinobi równych rangą
    W - 50PH
    R - 25PH
    P - 10PH
  • Walka z kimś z poziomem +1
    W - 75PH
    R - 50PH
    P - 25PH
  • Walka z kimś z poziomem +2
    W - 100PH
    R - 65PH
    P - 40PH
  • Walka z kimś z poziomem +3
    W - 125PH
    R - 75PH
    P - 50PH
  • Walka z kimś z poziomem -1
    W - 40PH
    R - 20PH
    P - 0PH
  • Walka z kimś z poziomem -2
    W - 30PH
    R - 10PH
    P - 0PH
  • walka z kimś z poziomem -3
    W - 20PH
    R - 0PH
    P - 0PH

Premia za rangę (próg PH) walczących:
  • Doko - brak
  • Akolita - +10PH
  • Sentoki - +20PH
  • Kogo - +30
  • Seinin - +40PH
  • Członek Ansatsu no ki - ranga postaci + 10PH
  • Shirei-kan - ranga postaci + 50PH

Spoiler: pokaż
Premia dla obu walczących.
Jeśli walczą postacie z różnych poziomów to liczy się premia za osobę niższej rangi.


Dodatek od sędziego:
  • Za długą, "epicką" walkę - od 1 do 10PH


Zabójstwo (ranga = próg PH):
  • Doko - brak
  • Akolita - +10PH
  • Sentoki - +20PH
  • Kogo - +30
  • Seinin - +40PH
  • Członek Ansatsu no ki - ranga postaci + 10PH
  • Shirei-kan - ranga postaci + 50PH
  • 2%PH zabitej postaci przechodzi na konto zabójcy

W wypadku walk treningowych nagrody są zmniejszane o 1/3. Za walki treningowe uważa się walki dogadane wcześniej przez użytkowników między sobą, to znaczy takie walki, które przy dogadywaniu nie miały na celu uśmiercenie drugiej strony.


Opłaty w Punktach Historii


Atrybuty
  • Atrybut w zakresie 1-50 - 3PH za 1 PA
  • 51-100 - 4PH
  • 101-150 - 6PH
  • 151-200 - 8PH
  • 201-250 - 10PH
  • Powyżej 250 - 12PH

Dziedziny
  • Dziedzina rangi D - 50 PH
  • Dziedzina rangi C - 100 PH
  • Dziedzina rangi B - 150 PH
  • Dziedzina rangi A - 220 PH
  • Dziedzina rangi S - 290 PH
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta: Kenshi

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość