Notki Wybuchowe

Notki Wybuchowe

Postprzez Defrevin » 27 mar 2017, o 23:11

Notka wybuchowa

Obrazek

1. Obrażenia od wybuchu zależą od odległości w jakiej ofiara znajdzie się podczas wybuchu:
  • Czerwień - notka nalepiona bezpośrednio na ciało lub tuż obok niego. Detonacja skutkuje śmiercią bądź utratą kończyn czy też kończyny na której była nalepiona - przy wytrzymałości 180 jest spora szansa, że rękę czy nogę uda się odratować przy pomocy doświadczonego medyka. Zdetonowana tuż obok ciała gwarantuje rany zdolne zabić jeśli nie zajmie się nimi iryoninja. Są to poważne poparzenia, możliwe złamania, wstrząśnienie mózgu. Przekłada się to na tymczasowe ogłuszenie i znacznie zmniejszony czas reakcji. Wybuch odrzuca z dużą siłą, a osoby o małej wytrzymałości (poniżej 150) zostają niemal na pewno wykluczone z walki. Osoby z olbrzymią wytrzymałością (200 i więcej) przeżyją wybuch notki na ciele jak i obok niego otrzymają niegroźne poparzenia, i mogą bez problemu kontynuować walkę. Odrzut nadal jednak na nie działa.
  • Pomarańcz - Metr od wybuchu notki. Poważne poparzenia utrudniające walkę, ale same w sobie niezagrażające życiu wytrzymalszych shinobi. Wybuch odrzuca z mniejszą siłą niż w strefie czerwonej, gwarantując lekki oszołomienie. Osoby z wytrzymałością powyżej 120 otrzymają niegroźne poparzenia i mogą bez problemu kontynuować walkę. Odrzut nadal jednak na nie działa.
  • Żółty - Dwa metry od wybuchu notki. Efektem znalezienia się w zasięgu są niewielkie poparzenia niegroźne dla życie. Siła odrzutu jest niewielka, a i samo ogłuszenie mija bardzo szybko, choć osoby o małej wytrzymałości mogą mieć problemy z dojście do siebie. Osoby wytrzymałością powyżej 80 otrzymają niegroźne poparzenia i mogą bez problemu kontynuować walkę. Odrzut nadal jednak na nie działa.

2. Notkę można aktywować na 2 sposoby - natychmiast bądź czasowo. W obydwu przypadkach wymagane jest złożenie pieczęci Węża. Podczas czasowej detonacji na notce pojawia się niewielki płomień, który powoli wypala notkę. Aktywujący sam decyduje o prędkości płomienia, pozwalając na wybuch z niewielkim opóźnieniem (max tura po aktywacji). Koszt chakry za aktywację jest prawie że niezauważalny i nie przerywa aktywowanych wcześniej technik.
    a - Istnieje też możliwość zastawienia pułapki z notkami - opiera się to na aktywacji przez zerwanie notki z jej miejsca. Przykładem jest przylepienie notki do rękojeści kunaia i doczepienia stalowej żyłki. Kiedy ktoś pociągnie za żyłkę zerwie notkę uwalniając wybuch. Tak zastawionych pułapek nie da się rozbroić inną drogą, niż aktywacją pułapki - dotyczy to każdego, nawet zakładającego pułapkę.
3. Notka zadziała wyłącznie jeśli Shinobi jest świadom jej dokładnego położenia. Nie można detonować "na ślepo", ale wystarczy przybliżona lokalizacja. Przykładowo jeśli notka jest za skałą, a my mamy tego świadomość, to zostaje aktywowana. Ale jeśli zechcemy aktywować notkę "gdzieś w tym ogromnym lesie", detonacja nie będzie miała miejsca.
4. Notek wybuchowych nie można rozbroić, jedynie zniszczyć lub uczynić swoimi (punkt 14).
5. Wybuch notki podpala wszystkie łatwopalne substancje w promieniu metra od notki. Jeśli w tym zasięgu znajduje się inna notka, ta również jest detonowana.
6. Wraz z wybuchem powstaje obłok dymu i kurzu zasłaniający widoczność na 1 turę po aktywacji - czas ten może być krótszy lub dłuższy zależnie od warunków.
7. Próby aktywowania notki pod wodą są z góry skazane na niepowodzenie - notka po kontakcie z wodą nie jest w stanie zapłonąć, a to przekłada się na niemożność wybuchu.
8. Wybuch uwalnia się z równą mocą niezależnie od stanu notki - nalepiona, nawinięta i tak zachowa pełną siłę.
9. Notka wybuchowa działa bez względu na pogodę. Nie szkodzi jej deszcz, śnieg, niska temperatura - zawsze będzie działać tak samo, o ile choć kawałek pozostał suchy.
10. Notki można przyczepiać na każdą płaską powierzchnię, a także do niektórych broni (przykładowo rączka kunaia). Notka spadnie z broni miotanej pokroju shurikena z uwagi na silnych ruch rotacyjny.
11. Jednoczesna detonacja kilku czy też większej ilości notek w jednym punkcie nie skutkuje nagłym wzrostem zasięgu, ale ich szanse na zniszczenie celu czy też zabicie kogoś wzrasta.
12. Notka podpalona w zwykłym ogniem jest aktywowana i w następnej turze wybuchnie. Notka podpalona katonem (albo trafiona bezpośrednio raitonem od rangi C w górę) wybucha jak normalnie aktywowana notka.
13. Notka uszkodzona mechanicznie - przecięta, porwana - traci możliwość wybuchu. W momencie podpalania notka musi stanowić jedną całość. Podpalenie strzępów niczego nie zmieni.
14. Nie można aktywować cudzych notek nawet jeśli dokładnie zna się ich pozycję. By coś takiego było możliwe najpierw potrzebujemy kontaktu z notką i zastąpienie chakry poprzedniego właściciela swoją.
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta: Kenshi

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość