Żywioły Chakry

Żywioły Chakry

Postprzez Defrevin » 28 mar 2015, o 23:15

Obrazek

W świecie istnieje pięć podstawowych żywiołów, którymi wyspecjalizowani shinobi mogą się posługiwać. Każdy z nich jest zupełnie inny, różnią się od siebie diametralnie. Jeden jest typowo ofensywny, drugi defensywny, a trzeci potrafi mieć wyjątkowo uniwersalne zastosowanie. Mają swoje mocne strony oraz słabe, co pozwala na tworzenie szeregu różnych taktyk oraz strategii. Kreatywny wojownik pokona żywiołem wody, żywioł ognia, wszystko jest w rękach ninja. Poniżej zamieszczony został krótki opis każdego z żywiołów, aby przybliżyć nieco ich charakterystykę.

Obrazek
Doton (土遁) - Element Ziemi


Żywioł Ziemi należy do żywiołu stawiającego głównie na defensywę. Korzystając z niego możemy tworzyć różnorakie bariery, które umożliwiają nam ochronę siebie oraz innych. Bywa też wyjątkowo pomocny w dezorientacji przeciwnika, gdyż mamy możliwość ukrywania własnej osoby pod glebą, a także niszczenie gruntu pod nogami wroga. Ofensywny wariant tego Elementu stawia na spowolnienie lub unieruchomienie oponenta, by ułatwić trafienie wolnymi, lecz niesamowicie potężnymi technikami. Użytkownicy żywiołu Ziemi posiadają ogromną siłę, która ułatwia im wykonywanie bardziej skomplikowanych technik, które wymagają wykorzystania również ich fizycznego aspektu. Żywioł Ziemi ma dwie wyjątkowo mocne strony. Pierwszą z nich jest potężne zróżnicowanie technik - mogą one zmniejszać lub zwiększać wagę celu, niszczyć, budować, tworzyć bariery, łamać je. Drugą jest to, że Element, który wykorzystujemy jest niemalże wszędzie gdzie toczymy walki, zatem nie spotkamy się z problemem braku danego żywiołu w otoczeniu.

Obrazek
Fuuton (風遁) - Element Wiatru


Żywioł Wiatru jest żywiołem skupiającym się głównie na ofensywie, aczkolwiek w arsenale technik znajdziemy też szereg defensywnych oraz wspomagających. Element Wiatru charakteryzuje się tym, że jego techniki mogą zostać wykorzystane w wielu celach, nie tylko w tym, który jest podstawowym założeniem. Fuuton cechuje się tym, że jest wyjątkowo szybkim żywiołem oraz skutecznym. Mnóstwo technik, nawet te najprostsze potrafią przeciwnika ogłuszyć, a dobrze wykorzystane mogą stać się nawet śmiercionośnymi. Kwintesencją Elementu Wiatru są techniki mogące niszczyć komórki w ciele oponenta. Dzięki tej sztuce, nawet najlepsi medycy mogą nie odtworzyć ciała ofiary. Ponadto techniki niszczące komórki zazwyczaj są w stu procentach śmiertelne, nie dając przeciwnikowi możliwości na wyleczenie ran. W porównaniu do Elementu Ziemi, Fuuton przebija go w dostępności żywiołu. Powietrze otacza nas wszystkich, jest znacznie bardziej powszechne niż gleba, co umożliwia jego użytkownikom do pozostania uzbrojonym w każdej chwili.

Obrazek
Katon (火遁) - Element Ognia


Element Ognia to jeden z najbardziej destrukcyjnych żywiołów, który stawia na ofensywę. Wbrew pozorom Katon w rękach kreatywnego shinobi może wspaniale zostać wykorzystany do obrony. Żywioł Ognia potrafi albo przeciwnika zniszczyć, najczęściej poprzez rozległe poparzenia lub nawet spopielenie, albo skutecznie odbić jakiś atak, zmienić jego trajektorię, sprawiając, że pozostaniemy bezpieczni. Techniki Ognia należą do tych widowiskowych, budzących respekt, dodatkowo są silne, lecz tracą na swojej szybkości będąc w tyle za Elementem Wiatru czy Błyskawicy. Jednak większość użytkowników tego żywiołu wciąż potrafi nim zaskakiwać swoich oponentów. Element ten można wykorzystać na wiele różnych sposobów, chociażby wydmuchnięcie go, poprzez skumulowanie chakry w płucach i zmieszaniu z nią powietrza albo przeniesienie go na inne nośniki, takie jak ostrze, shuriken i inne. Kolejnym z ogromnych plusów tego elementu jest to, że większość jego technik ma szeroką powierzchnię, co znacznie utrudnia przeciwnikom ucieczkę. Wystarczy jedynie mały kontakt z płomieniem, a podsycany chakrą ogień może spopielić nie tylko ubrania.

Obrazek
Raiton (雷遁) - Element Błyskawicy


Element Błyskawicy najlepiej współdziała z osobami nastawionymi na ofensywę. Jest dosyć podobny do Fuutonu, lecz jego szybkość jest znacznie większa, zasięg działania mniejszy, lecz techniki są wielokrotnie bardziej precyzyjne. Jutsu Błyskawicy są w stanie wyeliminować z walki przeciwnika poprzez zwęglenie jego ciała potężnym wyładowaniem lub porażenie go do tego stopnia, że ten zostanie sparaliżowany niekiedy nawet na zawsze, co w skrajnych przypadkach kończy się szybkim zgonem. Raiton daje również jego użytkownikom możliwość nauczenia się technik, które zwiększają szybkość ruchów oraz reakcji poprzez przyśpieszenie impulsów nerwowych. To właśnie Element Błyskawicy ma największy wachlarz technik ofensywnych i konkuruje pod tym względem z Fuutonem. Raiton w przeciwieństwie do Żywiołu Wiatru jest nastawiony na namierzanie pojedynczych celów, jest wyspecjalizowany w eliminowaniu jednostek, zaś Fuuton ma znacznie rozleglejsze działanie.

Obrazek
Suiton (水遁) - Element Wody


Element Wody należy do tych z pewnością niesłusznie niedocenianych. Jest on żywiołem, którego nie da się określić jako ofensywnego lub defensywnego, to jaki się stanie pozostaje w decyzji władającego nim shinobiego. Posiada jednak bardzo szeroki wachlarz technik. Wbrew pozorom woda potrafi poprzez swoje niesamowite ciśnienie stać się wyjątkowo twarda, co może zostać wykorzystane do więzienia przeciwników i duszenia ich. Świetnie też sprawdza się w duecie z Katonem, gdyż użytkownicy Suitonu mają do dyspozycji technikę sprowadzającą deszcz ropy. Strona ofensywna również jest bogata - tworzenie niszczycielskich wirów, potężnych wężów czy biczów wodnych. Element Wody wydawałby się doskonały, lecz posiada jeden wielki minus. Do wielu technik potrzebna jest spora ilość wody, która zazwyczaj występuje jedynie w zbiornikach wodnych. A takowe nie znajdują się wszędzie... Wytrwali shinobi operujący Suitonem z czasem mogą uzyskać dostęp do możliwości wykonywania technik bez dostępu do zbiornika wodnego lub nawet samemu taki tworzyć.

Obrazek
Przewagi żywiołów


Oczywistą rzeczą jest fakt, że niektóre żywioły są pokonywane przez inne poprzez swoje fizyczne właściwości. Poniżej znajduje się rozpiska jak to działa.

Doton (土遁) - Element Ziemi < Raiton (雷遁) - Element Błyskawicy
Doton (土遁) - Element Ziemi > Suiton (水遁) - Element Wody
Fuuton (風遁) - Element Wiatru < Katon (火遁) - Element Ognia
Fuuton (風遁) - Element Wiatru > Raiton (雷遁) - Element Błyskawicy
Katon (火遁) - Element Ognia < Suiton (水遁) - Element Wody
Katon (火遁) - Element Ognia > Fuuton (風遁) - Element Wiatru
Raiton (雷遁) - Element Błyskawicy < Fuuton (風遁) - Element Wiatru
Raiton (雷遁) - Element Błyskawicy > Doton (土遁) - Element Ziemi
Suiton (水遁) - Element Wody < Doton (土遁) - Element Ziemi
Suiton (水遁) - Element Wody > Katon (火遁) - Element Ognia


Wymagania odnośnie nauki nowych żywiołów:

Opanowanie drugiego żywiołu - pierwszy żywioł musi być na randze B. Opanowanie polega na treningu, jak w przypadku techniki rangi B.
Opanowanie trzeciego żywiołu - pierwszy i drugi żywioł musi być na randze A. Opanowanie polega na treningu jak w przypadku techniki rangi A.

Uwaga! - W przypadku klanów, które tworzą unikatowe żywioły, istnieje możliwość otworzenia drugiego żywiołu na rangę D bez spełnienia wymagań. Do jego dalszego rozwoju jest to już jednak wymagane. Rozwiązanie takie pozwala relatywnie małym nakładem PH otworzyć dziedzinę klanową dzięki czemu klany te nie są poszkodowane.
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 1942
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta: Kenshi

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość