Samurajowie

Samurajowie

Postprzez Defrevin » 21 mar 2015, o 03:34

Obrazek
Obrazek

Samurajowie są specyficzną grupą wojowników, którzy porzucili wszelkie wartości dla swojej filozofii. Skupia się ona na ich orężu, który jest wyznacznikiem siły, a zdolność władania nim stanowi o hierarchii w grupie. Samurajowie posiadają inny styl patrzenia na świat, co znacząco wyróżnia ich od grupy shinobich. Nie interesują się światową polityką, nie poszukują niezwykłych technik. Ich egzystencja skupia się na kształceniu swojego charakteru oraz zdolności władania bronią, która jest najświętszą dla nich rzeczą odzwierciedlającą ich duszę. Samurajowie żyją w różnych miejscach, niektórzy są oddani osadzie, inni prowadzą samotny tryb życia, a jeszcze inni... nie są tacy dobrzy i uczciwi jak reszta.
Charakterystyka

• Broń z wybranego stylu na rozpoczęcie gry
• Możliwość wyboru jednego z trzech styli: Battodo, Battodo - Mokuzai lub Takeda
• Korzystniejsze przeliczniki PH atrybutów tj. Siła, Wytrzymałość, Szybkość
• Niekorzystny przeliczniki PH Psychiki
• Przelicznik na percepcję i konsekwencję pozostaje bez zmian
• Częściowa odporność na Genjutsu
• Możliwość wyboru jednej z trzech szkół i późniejszego opanowania kolejnych zamiast UN
• Jeden żywioł
• +50% koszt za wszystkie dziedziny chakrowych
• +50% koszt za rozwój Kontroli Chakry
• Nie posiadają rang, wszyscy są "Samurajami"
• Nie mogą posiadać umiejętności wspomagających shinobi
• Na start nie posiadają ninjutsu E, muszą je fabularnie (bądź za pomocą misji) opanować, kosztem 50PH i treningu jak w przypadku dziedziny D
• Trening wszystkich dziedzin chakrowych (i ich technik) ma 2x większe wymagania jeśli idzie o ilość linijek i czas trwania


Przeliczniki Punktów Historii (PH) dla siły, wytrzymałości i szybkości

Samurajowie skupiają się przede wszystkim na rozwoju fizycznym, który z kolei pozwala na jeszcze lepszą współpracę ciała z ostrzem. Dzięki takiemu rozwiązaniu, samurajowie niemal od samego początku stają się groźnymi zabójcami, którzy osądzają przeciwników według własnych kryteriów

1-50 - 2PH
51-100 - 3PH
101-150 - 4PH
151-200 - 6PH
201-250 - 8PH
Powyżej 250 - 10PH


Przeliczniki Punktów Historii (PH) dla psychiki

Rozwój fizyczny u samurajów odbywa się kosztem rozwoju psychicznego. Samurajowie, którzy oprócz swojego przywódcy za najwyższe rozwiązanie problemów uznają własne ostrze, skupiają się przede wszystkim na idealnym współgraniu z bronią, a nie na pracy z własnym umysłem.

1-50 - 5PH
51-100 - 6PH
101-150 - 8PH
151-200 - 10PH
201-250 - 12PH
Powyżej 250 - 14PH


Wpływ Genjutsu na Samurajów

Samuraje cechują się spokojem ducha i hartem umysłu dzięki całkowitemu poświęceniu swoim zdolnościom fizycznym. Nie męczą ich rozterki życia codziennego, ani problemy innych ludzi. Dzięki takiemu rozwiązaniu samuraje nie są podatni na Genjutsu rangi D, a rangi C działają o 50% słabiej (Konsekwencja przy użyciu Kai itp. Na technice rangi C wzrasta o 50%).

Szkoły Samurajów

Każdy z lepszych szermierzy zauważył, że jego technika walki jest lekko inna, własna na swój sposób pomimo, że wywodzi się od tego samego. Tacy ludzie zwykli doskonalić ją do granic możliwości, a później zakładać szkoły, w których uczyliby podopiecznych własnej sztuki, tak też jest tutaj. Istnieją trzy największe, znane szkoły, z których gracz na rozpoczęcie rozgrywki może wybierać swoją ścieżkę:

Ryu - Szkoła, którą zapoczątkował Mataro Kizani, a aktualnie prowadzi Tetsui Zante cechuje się walką z wykorzystaniem dużej ilości siły. Cięcia odkładają na bok wyrafinowaną precyzję i zaskakującą szybkość, by swoim uderzeniem móc obalić nawet największego osiłka próbującego bloku. Często ataki przebijają się, a nieszczęśnicy tracą kończyny, bądź są przepoławiani. Do treningu używane są ciężkie, długie Bokkeny lub grube kije z ciężkiego drewna. Dojo, w którym Tetsui uczy mieści się na południu Sakai. (+20% Siły)

Kame - Szkoła, którą zapoczątkował Harui Wanabe, a aktualnie prowadzi Eichiro Sasayaki cechuje się zaskakującą obroną oraz zdolnością do walki przez wiele godzin. Istnieje legenda, że gdy dwóch absolwentów tej szkoły spotka się w obecności ostrza, to walka trwa, aż te się połamią. To wskazuje, że są niesamowicie wytrzymali i zdolni walczyć z niejednym wrogiem jednocześnie. Ćwiczenia wykorzystują bambusowe miecze Shinai. Dojo mieści się w Hyuo. (+20% Wytrzymałości)

Taka - Szkoła, którą zapoczątkowała Nui Hajite, a aktualnie prowadzi Zenpachi Reiko cechuje się cięciami, których niewprawne oko może nie dostrzec, lecz poczuć. Szybkość ataku jest zaskakująca, a cała walka polega na odczytaniu ruchu przeciwnika i wyprowadzeniu odpowiedniego, błyskawicznego ruchu mającego pozbawić go życia. Do treningu używają najczęściej lekkich Bokkenów bez tsuby wykonanych z białego dębu. Z tego samego drewna również wyrabiane są kije do treningu stylu szkoły Taka. Dojo można znaleźć w Kaigan. (+20% Szybkości)

By nauczyć się techniki danej szkoły potrzeba udać się do niej i odbyć rozmowę z aktualnym mistrzem, w której poprosimy o możliwość nauki. Pierwszą szkołę możemy wybrać na start. Jest ona opanowana wraz z nauką Battodo w założeniu, że osoba ucząca nas stylu walki uczyła nas właśnie techniki danej szkoły. W rolę mistrza wciela się jeden z administratorów, bądź MG. Zależnie od dialogu możliwe jest, że od razu przystąpimy do ćwiczeń, bądź będziemy musieli wykonać jakieś zadanie albo nawet nie uzyskamy pozwolenia na naukę. Jednak, gdy wszystko pójdzie pomyślnie możemy przejść do ćwiczeń. Formalnie polega to na rozpisaniu treningu na 40 linijek. Trening powinien być charakterystyczny dla szkół np. w szkole Kame będziemy głównie całymi dniami trenować pojedyncze cięcia oraz nie raz będziemy się ścierać z innymi uczniami. Jeżeli trening zostanie dobrze napisany, a admin go zaakceptuję, wtedy posiadamy technikę danej szkoły i związane z nią bonusy.

Styl Battodo

Styl walki Battodo to usprawnione przez samurajów 3 style walki: Chanbara, Mokuzai oraz Takeda. Miecz, broń drzewcowa i łuk to trzy przedmioty, którymi powinien umieć posługiwać się samuraj. Jego główną zaletą jest postawa oraz szereg technik skupionych wyłącznie na naszym ciele i umyśle, a nie na samej broni. Skutkuje to w mechanicznym ujęciu bonusami zwiększonymi na czas wykonania techniki o 50%. Czyli jeśli technika dawała nam +10 szybkości dla stylu Battodo da nam +15.
Co ważne w technikach go wymagających bonus ten został już uwzględniony! Tak samo należy postępować przy dziale Własnych Technik. Styl Battodo oprócz większych bonusów na technikach ogólnodostępnych dla shinobi udostępnia nam także te dostępne jedynie dla samurajów. Oznacza to, że jeśli nie będziemy go posiadać to nie będziemy także w stanie użyć tych technik w walce danym orężem. Co ważne samuraj może posiadać maksymalnie dwa usprawnione style i wtedy zrzeka się możliwości posiadania trzeciego. Drugą opcję stanowi jeden usprawniony styl i dwa zwykłe. Przykład:

STYLE WALKI - 2 (B)
1. Battodo - Mokuzai
2. Battodo - Chanbara
I trzeci styl jest zablokowany. Nie byłby on zablokowany w takim przypadku:
STYLE WALKI - 3 (S)
1. Battodo - Chanbara
2. Goken
3. Mokuzai
Wykorzystuje on jeden styl Battodo i nieusprawniony Mokuzai.

Jak zostać samurajem?

By zostać Samurajem trzeba spełnić dwa warunki. Pierwszym jest brak rodu, bądź szczepu, lecz nie upoważnia nas to do wzięcia umiejętności wrodzonej na start jak w przypadku bezklanowców. Drugim jest opisanie w historii w jaki sposób nauczyliśmy się stylu Battodo.
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 1942
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta: Kenshi

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość