Samurajowie

Samurajowie

Postprzez Defrevin » 21 mar 2015, o 03:34

Obrazek
Obrazek

Samurajowie są specyficzną grupą wojowników, którzy porzucili wszelkie wartości dla swojej filozofii. Skupia się ona na ich orężu, który jest wyznacznikiem siły, a zdolność władania nim stanowi o hierarchii w grupie. Samurajowie posiadają inny sposób patrzenia na świat, co znacząco wyróżnia ich od reszty ludzi. Nie interesują się światową polityką, nie poszukują niezwykłych technik. Ich egzystencja skupia się na kształceniu swojego charakteru oraz zdolności władania bronią, która jest najświętszą dla nich rzeczą odzwierciedlającą ich duszę. Samurajowie żyją w różnych miejscach, niektórzy są oddani osadzie, inni prowadzą samotny tryb życia, a jeszcze inni... nie są tacy dobrzy i uczciwi jak reszta.
Charakterystyka

• Broń z wybranego stylu na rozpoczęcie gry
• Możliwość wyboru jednego z trzech styli: Battodo, Battodo - Mokuzai lub Takeda
• Korzystniejsze przeliczniki PH atrybutów tj. Siła, Wytrzymałość, Szybkość
• Niekorzystny przeliczniki PH Psychiki
• Przelicznik na Percepcję i Konsekwencję pozostaje bez zmian
• Częściowa odporność na Genjutsu
• Możliwość wyboru jednej z trzech szkół i późniejszego opanowania kolejnych zamiast UN
• Jeden żywioł
• +50% koszt za wszystkie dziedziny chakrowych
• +50% koszt za rozwój Kontroli Chakry
• Posiadają własny system rang, uwzględniany jedynie podczas działań wojennych. Za wyjątkiem takiej sytuacji, każdy jest sobie równy
• Nie mogą posiadać umiejętności wspomagających Shinobi
• Na start nie posiadają ninjutsu E, muszą je fabularnie (bądź za pomocą misji) opanować, kosztem 50PH i treningu jak w przypadku dziedziny D
• Trening wszystkich dziedzin chakrowych (i ich technik) ma 2x większe wymagania jeśli idzie o ilość linijek i czas trwania


Przeliczniki Punktów Historii (PH) dla Siły, Wytrzymałości i Szybkości

Samurajowie skupiają się przede wszystkim na rozwoju fizycznym, który z kolei pozwala na jeszcze lepszą współpracę ciała z ostrzem. Dzięki takiemu rozwiązaniu, samurajowie niemal od samego początku stają się groźnymi zabójcami, których możliwości fizyczne znacząco odbiegają od norm zwykłych ludzi, a nawet większości Shinobich.

1-50 - 2PH
51-100 - 3PH
101-150 - 4PH
151-200 - 6PH
201-250 - 8PH
Powyżej 250 - 10PH


Przeliczniki Punktów Historii (PH) dla Psychiki

Rozwój fizyczny u samurajów odbywa się kosztem rozwoju psychicznego. Samurajowie, którzy oprócz swojego przywódcy za najwyższe rozwiązanie problemów uznają własne ostrze, skupiają się przede wszystkim na idealnym współgraniu z bronią, a nie na pracy z własnym umysłem. Zazwyczaj nie parają się sztukami Shinobi, za szczególnie haniebną uznając sztukę iluzji - wodzenia przeciwnika za nos i oszukiwania, co stoi w sprzeczności z ich ideałami.

1-50 - 5PH
51-100 - 6PH
101-150 - 8PH
151-200 - 10PH
201-250 - 12PH
Powyżej 250 - 14PH


Wpływ Genjutsu na Samurajów

Samuraje cechują się spokojem ducha i hartem umysłu dzięki całkowitemu poświęceniu swoim zdolnościom fizycznym. Nie męczą ich rozterki życia codziennego, ani problemy innych ludzi. Dzięki takiemu rozwiązaniu samuraje są odporni na Genjutsu rangi D, a rangi C działają o 50% słabiej (Konsekwencja przy użyciu Kai itp. Na technice rangi C wzrasta o 50%).

Szkoły Samurajów

Każdy z lepszych szermierzy zauważył, że jego technika walki jest lekko inna, własna na swój sposób pomimo, że wywodzi się od tego samego. Tacy ludzie zwykli doskonalić ją do granic możliwości, a później zakładać szkoły, w których uczyliby podopiecznych własnej sztuki, tak też jest tutaj. Istnieją trzy największe, znane szkoły, z których gracz na rozpoczęcie rozgrywki może wybierać swoją ścieżkę:

Ryu - Szkoła, którą zapoczątkował Mataro Kizani, a aktualnie prowadzi Tetsui Zante cechuje się walką z wykorzystaniem dużej ilości siły. Cięcia odkładają na bok wyrafinowaną precyzję i zaskakującą szybkość, by swoim uderzeniem móc obalić nawet największego osiłka próbującego bloku. Często ataki przebijają się przez bloki i próby sparowania, a nieszczęśnicy tracą kończyny bądź są przepoławiani. Do treningu używane są ciężkie, długie Bokkeny lub grube kije z ciężkiego drewna, żeby skupić się na rozwoju muskulatury wojowników. Dojo, w którym Tetsui uczy mieści się na południu Sakai. (+20% Siły)

Kame - Szkoła, którą zapoczątkował Harui Wanabe, a aktualnie prowadzi Eichiro Sasayaki cechuje się zaskakującą obroną oraz zdolnością do walki przez wiele godzin. Istnieje legenda, że gdy dwóch mistrzów tej szkoły spotka się w obecności ostrza, to walka trwa, aż te się połamią. To wskazuje, że są niesamowicie wytrzymali i zdolni walczyć z niejednym wrogiem jednocześnie. Do ćwiczeń wykorzystują bambusowe miecze Shinai. Dojo mieści się w Hyuo. (+20% Wytrzymałości)

Taka - Szkoła, którą zapoczątkowała Nui Hajite, a aktualnie prowadzi Zenpachi Reiko cechuje się cięciami, których niewprawne oko może nie dostrzec, lecz poczuć. Szybkość ataku jest zaskakująca, a cała walka polega na odczytaniu ruchu przeciwnika i wyprowadzeniu odpowiedniego, błyskawicznego ruchu mającego pozbawić go życia. Do treningu używają najczęściej lekkich Bokkenów bez tsuby wykonanych z białego dębu. Z tego samego drewna również wyrabiane są kije do treningu stylu szkoły Taka. Dojo można znaleźć w Kaigan. (+20% Szybkości)

By nauczyć się techniki danej szkoły potrzeba udać się do niej i odbyć rozmowę z aktualnym mistrzem, w której poprosimy o możliwość nauki. Pierwszą szkołę możemy wybrać na start. Jest ona opanowana wraz z nauką Battodo w założeniu, że osoba ucząca nas stylu walki uczyła nas właśnie techniki danej szkoły. W rolę mistrza wciela się jeden z administratorów, bądź MG. Zależnie od dialogu możliwe jest, że od razu przystąpimy do ćwiczeń, bądź będziemy musieli wykonać jakieś zadanie albo nawet nie uzyskamy pozwolenia na naukę. Jednak, gdy wszystko pójdzie pomyślnie możemy przejść do ćwiczeń. Formalnie polega to na rozpisaniu treningu na 40 linijek. Trening powinien być charakterystyczny dla szkół np. w szkole Kame będziemy głównie całymi dniami trenować pojedyncze cięcia oraz nie raz będziemy się ścierać z innymi uczniami. Jeżeli trening zostanie dobrze napisany, a admin go zaakceptuję, wtedy posiadamy technikę danej szkoły i związane z nią bonusy.

Styl Battodo

Styl walki Battodo to usprawnione przez samurajów 3 style walki: Chanbara, Mokuzai oraz Takeda. Miecz, broń drzewcowa i łuk to trzy przedmioty, którymi powinien umieć posługiwać się samuraj. Jego główną zaletą jest postawa oraz szereg technik skupionych wyłącznie na naszym ciele i umyśle, a nie na samej broni. Skutkuje to w mechanicznym ujęciu bonusami zwiększonymi na czas wykonania techniki o 50%. Czyli jeśli technika dawała nam +10 szybkości dla stylu Battodo da nam +15.
Co ważne w technikach go wymagających bonus ten został już uwzględniony! Tak samo należy postępować przy dziale Własnych Technik. Styl Battodo oprócz większych bonusów na technikach ogólnodostępnych dla shinobi udostępnia nam także te dostępne jedynie dla samurajów. Oznacza to, że jeśli nie będziemy go posiadać to nie będziemy także w stanie użyć tych technik w walce danym orężem. Co ważne samuraj może posiadać maksymalnie dwa usprawnione style i wtedy zrzeka się możliwości posiadania trzeciego. Drugą opcję stanowi jeden usprawniony styl i dwa zwykłe. Przykład:

STYLE WALKI - 2 (B)
1. Battodo - Mokuzai
2. Battodo - Chanbara
I trzeci styl jest zablokowany. Nie byłby on zablokowany w takim przypadku:
STYLE WALKI - 3 (S)
1. Battodo - Chanbara
2. Goken
3. Mokuzai
Wykorzystuje on jeden styl Battodo i nieusprawniony Mokuzai.

Jak zostać samurajem?

By zostać Samurajem trzeba spełnić dwa warunki. Pierwszym jest brak Rodu, lecz nie upoważnia nas to do wzięcia Umiejętności Wrodzonej na start jak w przypadku bezklanowców. Drugim jest opisanie w historii w jaki sposób nauczyliśmy się stylu Battodo. Samodzielna nauka jest bardzo trudna, dlatego powinna pojawić się osoba mistrza. Czy to w dojo, czy poprzez indywidualne szkolenia krewnego.

Rangi Samurajów
Samurajowie wyznają równość ponad wszystko. Mimo to nawet oni potrzebują uporządkowania w hierarchii. Tytulatura, która jest im przydzielana, przybiera oficjalną formę jedynie podczas stanu wojennego. Przechwalanie się swoją pozycją, zaznaczanie swojej wyższości, czy jakiekolwiek nadużywanie władzy jest w złym smaku i może zakończyć się degradacją.


Samuraj
Dosłownie "ten, który służy". Wojownicy chroniący mieszkańców Yinzin, Teiz, bądź też podróżujący w ramach doskonalenia swojej Drogi. W każdym momencie gotowi są stawić się do wezwania Lidera. Jest to domyślna ranga przysługująca każdemu samurajowi. By awansować w społeczeństwie samurajów trzeba się wykazać nie tylko zdolnością władania mieczem ale i hartem ducha.


Hatamoto
Wykwalifikowane jednostki samurajów.Tam, gdzie osobisty wkład shoguna nie jest potrzebny, wysyłani są Hatamoto. Zazwyczaj przydzielani są do tropienia i zabijania zdrajców bądź niebezpiecznych Nukeninów niższych rang.
Aby starać się o ten tytuł należy osiągnąć próg 1500PH oraz zdobyć sławę w swojej prowincji.



Shogun
Dowódcy, najbardziej wprawieni samurajowie, najlepsi z najlepszych, którzy popisali się nie tylko siłą, ale również hartem ducha, wiernością i wzorowym przestrzeganiem Bushido. Dowodzą na wojnach i są specjalną jednostką, która odpowiada jedynie przed liderem. Są rozpoznawalną ikoną na Yinzin i Teiz, wybierani do najtrudniejszych zadań. Tytuł ten obejmuje także trzech Mistrzów szkół samurajskich.
Aby starać się o ten tytuł należy osiągnąć próg 3000PH oraz zdobyć sławę w swojej prowincji i uznanie Lidera.



Yakuin
Zarządca Teiz, oddelegowany przez Lidera Samurajów. Jego zadaniem jest pilnowanie porządku na Teiz oraz dopilnowanie, by mieszkańcy wyspy respektowali prawa Yinzin. Zobowiązany jest również do przyjmowania interesantów oraz rozdzielania zadań dotyczących ochrony zapewnionej na Teiz przez Samurajów. Cieszy się wysokim poważaniem i odpowiada tylko przed Liderem.
Aby uzyskać ten tytuł należy swoją kandydaturę przedstawić Liderowi.



Lider
Głowa samurajów władająca Yinzin oraz Teiz. Do niego należą wszystkie decyzje odnośnie zarządzania zasobami ludzkimi, gospodarki, wojska i polityki. Nikt nie podważa jego słowa, bo jest ono ostateczne.
Tytuł można zdobyć poprzez zabicie Lidera bądź jego abdykacje na naszą cześć.

Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 2052
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta:

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość