Dziedziny i Jutsu

Dziedziny i Jutsu

Postprzez Defrevin » 21 mar 2015, o 01:21

Obrazek
Punkty Historii
Zależało nam na jak najprostszym odwzorowaniu rozwoju postaci na forum. W tym celu stworzyliśmy specjalną walutę, którą wykorzystujemy do otwierania dziedzin, są to właśnie Punkty Historii, które otrzymujemy za wykonywanie misji, odbywanie pojedynków jak i po prostu za samo prowadzenie fabuły (w którą również wliczamy zakupy w sklepie, a także naukę Jutsu). To w ich oparciu możemy rozwijać swoją postać w prawdziwą legendę, która będzie później w stanie poskramiać całe osady.

Nauka Dziedzin
Rozwój Ninjutsu, Genjutsu, Taijutsu i wiele innych dziedzin leży z pewnością na sercu każdemu z Ninja. To w końcu na ich podstawie oceniana jest jego siła bojowa i poniekąd stopień ich rozwoju wpływa na postrzeganie takiej osoby przez innych. Jeśli te umiejętności są na wysokim poziomie - Ninja cieszy się autorytetem i poszanowaniem, a wśród wrogów - szacunkiem. Tak jak zostało to wspomniane wyżej, uzyskane Punkty Historii możemy przeznaczać na podnoszenie różnych dziedzin. Oczywiście wszystko zależy od tego, czy mamy ich wystarczającą ilość. Rozwój poszczególnych dziedzin kształtuje się następująco:

Obrazek
Ważne: Bezklanowcy mają dodatkowy, jeden wolny slot na dziedzinę bez powyższych ograniczeń. Czyli mogą mieć 4 dziedziny S, 5 dziedzin A, 6 dziedzin B, 7 dziedzin C i 8 dziedzin D. Pamiętajmy, że wyżej rozwinięta dziedzina zajmuje miejsce w każdej randze niżej.

Nauka Jutsu
Gdy już Ninja powiększy swoją wiedzę merytoryczną i pozna tajniki wyższego Ninpou, przychodzi czas by przekuć uzyskaną wiedzę teoretyczną w praktyczną. Przykładem są tutaj techniki, które przychodzą z pomocą w trakcie pojedynków jak i misji. W jaki więc sposób możemy nauczyć się Jutsu? Czy trzeba na ich naukę znowu marnować nasze cenne Punkty Historii? Otóż nie, w końcu przecież masz już podstawy, trzeba je teraz tylko przełożyć na konkretne zdolności. Jedyne więc co musimy zrobić, to poświęcić trochę czasu, który w zależności od rangi techniki, kształtuje się na różnym poziomie i napisać trening takiej techniki.

Obrazek
Trening piszemy w w jakimkolwiek temacie (najlepiej takim, gdzie nikt nam nie będzie przeszkadzał), pamiętając przy tym, że post może wynieść wiecej linijek, niż zostało to wskazane w tabelce powyżej. Umieszczono tam wartości minimalne dla długości SAMEGO treningu w poście. Gdy już to napiszemy, po wszystkim należy dodać na koniec adnotację zawierającą nazwę techniki wraz z jej rangą. Informacje te, jak i trening oczywiście możemy ukryć w hide. Ma to być informacja jedynie dla administracji forum. Przypominamy również, że jeden post fabularny odpowiada jednemu treningowi! Obowiązuje zakaz nauki więcej niż jednego Jutsu w jednym poście. Technik nie można uczyć się w formie retrospekcji.

Używanie kilku technik jednocześnie
Na forum mamy do czynienia z trzema głównymi typami technik, jeśli chcielibyśmy posegregować je w zależności od sposobu formowania chakry:
  • Jednorazowymi - płacimy za nie koszt w chakrze, składamy pieczęci i używamy. Efekt jest natychmiastowy i może przyjąć różną postać: od wyplucia kuli ognia, przez nałożenie jakiejś pieczęci, a na nasyceniu swojego ciosu chakrą kończąc. Najczęściej jednak efekt nie jest trwały i nie mamy nad nim kontroli więcej niż maksymalnie kilka sekund podczas samego wykonywania techniki.
  • Podtrzymywanymi - Techniki, które mają działanie rozłożone w czasie. W tabelkach je opisujących, w rubryce kosztu widzimy dopisek "1/2 za turę" lub "na 3 tury" i podobne. Oznacza to, że opisany efekt ma miejsce tak długo, jak decydujemy się płacić za niego chakrę - podtrzymywać technikę. Gdy tylko nasza postać przestanie wydatkować energię na dany efekt, ten od razu zaniknie.
  • Podtrzymywanymi złożoną ostatnią pieczęcią - do podtrzymywania efektu należy zarówno płacić chakrę i trzymać ostatnią złożoną pieczęć. W przypadku niespełnienia jednego z tych dwóch warunków, wywoływany efekt zostaje przerwany natychmiastowo.
Należy jednak mieć na uwadze, że formowanie chakry jest na tyle skomplikowanym procesem, że postaci czasem nie są w stanie działać tak wielowątkowo, jakbyśmy sobie tego życzyli. Efektem tego jest niemożność łączenia niektórych typów technik. Chodzi tutaj przede wszystkim o współpracę kilku technik podtrzymywanych i używanie technik jednorazowych podczas trwania technik podtrzymywanych. Poniżej rozważone możliwe kombinacje:
  • Utrzymywanie kilku technik podtrzymywanych - dozwolone jest używanie przez postać kilku technik podtrzymywanych w tym samym czasie, pod warunkiem że nie dublują one swojego obszaru działania. To znaczy, że nie można nałożyć dwóch technik podtrzymywanych na ten sam miecz, mieć w użytku dwóch zbroi żywiołowych czy jakichkolwiek innych jutsu wzmacniających. Dozwolone jest jednak pokrycie ciała techniką np. Domu, natomiast na miecz nałożenie Hien. Trzeba jednak pamiętać o osobnym koszcie podtrzymywania każdej z tych technik, jednak samo "uzbrojenie się" w ten sposób jest dopuszczalne.
  • Technika podtrzymywana + technika jednorazowa - Dozwolone jest używanie technik jednorazowych podczas utrzymywania techniki podtrzymywanej. To znaczy, mając nałożone na sobie np. Raigeki no Yoroi, postać może użyć Daitoppy, nie tracąc przy tym ochrony zbroi błyskawic.
  • Techniki podtrzymywane pieczęcią + cokolwiek - zabronione. Techniki podtrzymywane pieczęcią na tyle pochłaniają uwagę użytkownika, że nie jest on w stanie mieszać niebieskiej energii do żadnych zaawansowanych jutsu. W takiej sytuacji możliwe jest dla niego używanie dojutsu oraz technik chodzenia po wodzie i ścianach, sufitach.
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 2083
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta:

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość