Style walki

Style walki

Postprzez Defrevin » 26 lip 2015, o 20:35

Obrazek

Style walki
Sens walki w zwarciu jest oczywisty. W jak najszybszy sposób, jak najprostszymi ciosami pokonać przeciwnika. Głównie dlatego Taijutsu bądź Bukijutsu są chyba najbardziej popularnymi sztukami ninja, zaraz po Ninjutsu. Należy jednak zwrócić uwagę na pewien fakt. Otóż nie da się stać mistrzem wybranej dziedziny, czy to Taijutsu, czy też wybranej z szerokiego wachlarza Bukijutsu, bez konkretnego stylu wykonywania ciosów. Każdy ninja z czasem przyjmuje charakterystyczne dla siebie przywary, które można dostrzec w jego ciosach. Niektórzy wolą wykonać atak szybciej, drudzy znowu skupiają się jedynie na sile ciosu. Krótko mówiąc, na tym polegają właśnie style walki.
Ponadto pamiętać trzeba o specyficznych stylach, wyjątkowo rzadko widywanych w świecie shinobi. Pijana pięść, władanie siedmioma ostrzami naraz czy też potężne uderzenia zawdzięczane iryojutsu. I choć Chakra Kogeki nie jest stylem samym w sobie, to pozwala jeszcze szybciej wygrać walkę. Zaś Suiken i Nanaken no Mai zawierają same w sobie są zbiorem ataków nieujętych w ramy technik, które można dowolnie ze sobą przeplatać i siać pogrom na polu pojedynku.
Oczywiście część technik jest na tyle uniwersalna, że da się ich nauczyć bez żadnych wymagań. Jednak im jutsu bardziej skomplikowane, tym większa szansa na to, że do jego wykonania będzie potrzebny konkretny styl walki.


Bonusy, czyli wzrost statystyk
Każdy styl walki ma swoje cechy charakterystyczne. Większość z nich oczywiście opiera się na atrybutach fizycznych, dlatego użytkownicy wybranej szkoły Taijutsu bądź Bukijutsu otrzymują bonus do statystyk na czas wykonywania konkretnych technik. Wyjątkiem są tu style specjalne o których wspomniano wyżej. Poza tym, wszystkie manewry z danej dziedziny, nawet nie będące opisane jako technika, będą zwyczajnie silniejsze niż bez stylu walki. Prościej mówiąc, adept Seido będzie wyczyniać z bronią miotaną rzeczy o wiele lepsze niż zwolennik Goukena. Walczyć, czy to w zwarciu, czy na dystans za pomocą różnych broni zna każdy shinobi, ale żeby móc wyciągnąć z tego coś ponad podstawy podstaw potrzebujemy stylu.

Zdobywanie stylów

  • Pierwszy styl walki - wydanie 50PH - styl liczy się jako dziedzina D w slotach dziedzin
  • Drugi styl walki - posiadanie minimum 200PA* i wydanie 150PH - style liczą się jako dziedzina B w slotach dziedzin*
  • Trzeci styl walki - posiadanie minimum 350PA* i wydanie 290PH - style liczą się jako dziedzina S w slotach dziedzin*

Każdy styl oferuje unikalne ataki i wynagradza używanie konkretnej statystyki (Rakanken to brutalna siła, Seido skupia się na percepcji). Teoretycznie można posiąść aż trzy style walki. Zależnie od wyboru gracza postać może być więc wszechstronnie wyszkolona w walce w zwarciu za pomocą pięści, broni białej i dystansowej... Albo skupić się na jednej grupie,chociażby bukijutsu i z dystansu atakować łukiem, potem zasypać przeciwnika shurikenami, by na koniec dobić go naginatą. Powinno się więc wybrać mądrze, nie ma bowiem możliwości cofnięcia swojego wyboru.

    *- łączna suma punktów atrybutów ze statystyk - siła, szybkość, wytrzymałość, percepcja. Przykład - jeśli gracz posiada 50 punktów w tych statystykach to ma 200PA.

    *- wszystkie style walki, niezależnie od tego, czy posiadamy jeden, dwa czy trzy - wszystkie liczone są jako jedna dziedzina (jedna kolumna, o ile otworzymy pierwszy styl). I zgodnie z powyższym opisem zdobywania stylów - pierwszy liczony jest jako dziedzina D, drugi (wraz z pierwszym) jako jedna dziedzina B, a trzeci (wraz z pozostałą dwójką) jako dziedzina S.


Rozwój

Wzrost rangi stylów jest bardzo prosty - im sprawniejszy fizycznie staje się użytkownik stylu tym silniejsze techniki może opanować. Drugi i trzeci styl po spełnieniu wymagań rozwija się w ten sam sposób.

Nazwa
Progi punktów atrybutów na pierwszy styl.

Ranga D
Nic, po prostu go mamy po zapłaceniu 50 PH

Ranga C
100

Ranga B
150

Ranga A
200

Ranga S
300


Nazwa
Progi punktów atrybutów na drugi styl.

Ranga D
200

Ranga C
250

Ranga B
300

Ranga A
350

Ranga S
450


Nazwa
Progi punktów atrybutów na trzeci styl.

Ranga D
350

Ranga C
400

Ranga B
500

Ranga A
600

Ranga S
700


Przykład - postać posiada 400PA - pierwszy styl ma wtedy na randze S, drugi na randze A, trzeci na randze C. Zaś wszystkie style zajmują łącznie jedną dziedzinę na randze S.

Przydatne Linki
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika

Defrevin
Założyciel Forum
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 11 lut 2015, o 22:31
Wiek postaci: 0
GG: 0
Multikonta: Kenshi

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość