Wojna

Wojna

Postprzez Exodia » 2 sie 2018, o 08:40

Obrazek

  • Jest to specjalne wydarzenie fabularne, niezaliczające się jako event, misja bądź mini-event. Jest to osobna kategoria wydarzenia.
  • Wojna jest okresem, w którym przynajmniej dwa Rody ścierają się ze sobą militarnie, co skutkuje wieloma potyczkami i konfrontacjami. Starcia nie są ograniczone do jednej bitwy, przyjmując formę działań niewielkich grup żołnierzy/ninja. Większe konfrontacje przyjmują formy mini-eventów, w których gracze mogą brać udział zarówno jako walczący, jak i dowódcy oddziałów.
  • Podczas Wojny pojawiają się nowe możliwości interakcji ze światem, zarówno dla graczy jak i misjodawców:
    • W trakcie trwania Wojny gracze mogą wykonywać specjalne misje o tematyce wojennej (zwane dalej MW - Misje Wojenne), które polegają na atakowaniu ważnych placówek na terenie prowincji przeciwnika (kopalnie, farmy, posterunki), atak na karawany, likwidacja poszczególnych oddziałów, ochrona własnych punktów, a także sabotowanie przeciwnika na inne sposoby. Cel misji wojennej zależy od rangi, od C do S max.
    • Nagrody w postaci PH i Ryo dla gracza są zwiększone o 1/3 w stosunku do standardowych wartości. Mają także znacznie większy wpływ na gospodarkę poszczególnych prowincji. Prowadzący otrzymują jedynie dodatkowe PH.
    • Mogą je prowadzić WYŁĄCZNIE Misjodawcy o przydziale od B wzwyż. Przed rozpoczęciem takiej należy zgłosić się do Administracji, najlepiej jej Fabularnej części, w celu ustalenia szczegółów.
    • MW są trudniejsze od ich zwykłych odpowiedników z uwagi na możliwość konfrontacji z wrogimi siłami, w skład których wchodzą także ninja. Objawia się to głównie mniejszą tolerancją błędów przez przeciwników i używanie przez nich kompetentnych taktyk. Przeciwnicy na misjach występują zazwyczaj w grupach, w związku z tym suma PH wszystkich oponentów może być większa niż maksimum w zwykłych misjach.
    • Zleceniodawcy mogą "łączyć" MW po obydwu stronach konfliktu, doprowadzając tym samym do walk pomiędzy graczami. Przykładowo Gracz #1 z Rodu X dostaje misję ataku na karawanę Rodu Z, którą chroni Gracz #2.
    • Działania graczy na MW mogą być nagradzane fabularnie poprzez wzrost reputacji u Rodu po stronie którego zostanie wykonane zadanie, a także awanse. Z drugiej strony nierozważny gracz może znaleźć się w książeczce Bingo, czym zwróci na siebie uwagę osobników zajmujących się polowaniem dla nagrody.
    • MW mogą mieć miejsce na terenach innych prowincji niż te biorące udział w wojnie, ale mogą wyniknąć z tego komplikacje o stopniu zależnym od Administracji.
  • Granice prowincji biorących udział w wojnie są wyjątkowo szczelne. Tylko członkowie odpowiadających prowincji Rodów/Szczepów, a także osoby ze specjalnym przyzwoleniem, są w stanie swobodnie poruszać się po granicy. Dla każdego innego wojskowi mogą odmówić wstępu. Przekroczenie granicy bez pozwolenia jest równoznaczne z zrobieniem sobie z prowincji wroga.
  • Członkowie Rodów będących w trakcie wojny są ZOBOWIĄZANI do walki z przeciwnikiem i wykonania przynajmniej jednej MW podczas trwania wojny. Mogą być też oni wezwani przez władze osady, a także muszą regularnie powiadamiać o swojej lokalizacji. Konsekwencje nie stawienia się na rozkaz, nie wykonywania poleceń bądź niesubordynacji, ustala Administracja po zaznajomieniu się z sytuacją. Doko nie muszą obowiązkowo brać udziału w wojnie.
  • Każdy inny gracz (o ile nie jest wrogiem bądź Nukeninem/Wyrzutkiem danego klanu) może włączyć się w Wojnę w formie najemnika. Taki gracz jednak, jeśli jest ważnym i rozpoznawanym osobnikiem z jakiegoś Rodu, może przysporzyć kłopotów swojej prowincji jeśli wykaże się lekkomyślnością.
  • Podróżni, podczas podróży po prowincjach dotkniętych Wojną, mogą być także zaatakowani przez jednostki przeciwnika. Ryzyko zależy od sytuacji na wojnie i jest ono naliczane podczas podróży za pomocą Generatora Liczb Losowych. Losowanie przeprowadza Administracja.
  • Każda wojna kiedyś się kończy. To która strona odniesie sukces jest oceniane na podstawie działań graczy, sytuacji wojskowej i gospodarczej obydwu prowincji. Podsumowanie konfliktów uwzględniane będzie w ogłoszeniach na końcu każdej z wojen. Zwycięstwo skutkuje także wieloma korzyściami, ustalanymi na podstawie końcowego wyniku, przykładowo tymczasowo zmniejszonymi cenami w sklepach czy powiększeniu miejsc w klanie. Możliwym jest też, że na wojnach obydwie strony wyłącznie stracą. Bywa i tak, wszystko zależy od jej przebiegu.

Uwaga: Zasady każdej Wojny mogą być nieco inne. Powyższe reguły są bazą, która obowiązuje podczas każdej Wojny, chyba że Administrator Fabularny zarządzi inaczej. Specjalne zasady będą uwzględniane w postach obwieszczających wojny.

Powiązane tematy: Rozpoznawalność i sława postaci, Zgłoszenia do Księgi Bingo, Zmiany Gospodarcze
Administrator Fabularny
W razie jakichkolwiek pytań czy spraw, pisać na gg/PW. Chętnie pomogę : )


ADMINISTRATOR NA URLOPIE DO WTORKU!
Avatar użytkownika

Exodia
Administrator
 
Posty: 1524
Dołączył(a): 8 gru 2015, o 15:36
Wiek postaci: 0
Ranga: Admin Fabularny
GG: 45935453
Multikonta: Murai

Powrót do Mechanika rozgrywki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron